۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۴۹۷
حجت الاسلام محمدی:

طلاب در عرصه های مختلف علمی و تبلیغی تاثیرگذار باشند

طلاب در عرصه های مختلف علمی و تبلیغی تاثیرگذار باشند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب دانش خود را به کتب درسی محدود نکنند، گفت: طلاب در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی به نحو احسن تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الغدیر تهران به تبیین ابعاد طلبگی پرداخت و گفت: شناخت این ابعاد از شرط مهم در پیشرفت و موفقیت طلاب جوان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه طلبه ای که بین ابعاد وجودی اش تعادل و توازن ندارد طلبه کاریکاتوری محسوب می شود، ادامه داد: این نکته کلیدی را باید بدانید که رشد و تلاش در صورتی که متعادل و متوازن باشد شما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند.

وی ابراز داشت: اگر می خواهید یکی از اسرار موفقیت را به شما بگویم این است که باید فهم صحیحی از مقصد و مقصود خود داشته باشید و بدانید که تمامی بزرگان این راه این نکته را فهمیدند و خودشان را متناسب با آن مقصد و مقصود ساختند و تربیت کردند.

حجت الاسلام محمدی ابعاد مهم وجودی را که یک طلبه باید نسبت به آنها شناخت پیدا کند را در ابعاد دانشی معرفتی، اخلاقی، انگیزشی و عاطفی و بعد رفتاری خلاصه کرد و ادامه داد: خداوند می فرماید که شرط اصلی ورود به بهشت، صبر و استقامت است فلذا یک طلبه باید در مسیر دانش و فراگیری علم برنامه ریزی دقیق داشته باشد و در راه رسیدن به آن تلاش و کوشش کند.

استاد حوزه و دانشگاه به شبهاتی که هر روز وارد ذهن و روح جامعه به ویژه جوانان می شود اشاره کرد و گفت: دستمایه های علمی خودتان را متناسب با نیاز زمانه ارتقاء دهید. باید از جهت محتوای دینی و معرفتی دستتان پر باشد تا بتوانید در این عرصه به نحو احسن تاثیر گذار باشید پس در هر مقطعی که هستید بهره های خود را به سطح عالی ببرید. این مهمترین رکن طلبگی است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب نباید دانش خود را در سطح کتب آموزشی که به آنها ارائه می شود محدود کنند، بیان کرد: بدانید آنچه به عنوان منابع درسی و متون آموزشی در اختیار شما قرار گرفته، بسیار کم است و فضیلت شما به عنوان یک طلبه این است که در کنار هر کتاب درسی حداقل سه کتاب جانبی متناسب به آن را با راهنمایی استادان خود مطالعه کنید.

حجت الاسلام محمدی در پایان با آرزوی موفقیت طلاب در عرصه های علمی و پژوهشی با استمداد از لطف و عنایت خداوند و ائمه معصومین(ع) سالی سرشار از موفقیت و پیشرفت را طلاب به عنوان یاران امام زمان (عج) آرزو کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات