۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۵۰۹

سیلی محکم جبهه مقاومت به آمریکا و اسرائیل

سیلی محکم جبهه مقاومت به آمریکا و اسرائیل
اعلام اتحاد جبهه مقاومت در این برهه حساس به معنای سیلی محکم جبهه مقاومت به آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: «محمد عبدالسلام» سخنگو و رییس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن روز سه‌شنبه (22 مرداد 1398) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و پیامی از سوی سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله تقدیم ایشان کرد.[1]

از سوی دیگر حجت السلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب (18 شهریور 1398) در سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم گفت: «فرمانده خیمه‌گاه امروز ما، امام خامنه‌ای است و مرکز خیمه، جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا تلاش می‌کند آن را محاصره کند».

وی افزود: «امشب و فردا به [دونالد] ترامپ و [بنیامین] نتانیاهو می‌گوییم و خواهیم گفت که ما قومی هستیم که نه محاصره نه تحریم، نه فقر و نه گرسنگی، هیچ یک اراده ما را سست نمی‌کند».

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «به امام خامنه‌ای می‌گوییم که [ای] پسر حسین، تو را مقابل آمریکا و اسراییل تنها نمی‌گذاریم.»[2]

همچنین روز بعد یعنی سه شنبه (19 شهریور 1398) شاهد حضور حجت الاسلام مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان واقع در حسینیه امام خمینی (رحمه الله علیه) بودیم. وی در این مراسم در کنار حضرت آیت الله خامنه ای و سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیرو قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نشسته بود.[3]

همه این رویدادهای را اگر بخواهیم مانند یک پازل در کنار هم قرار دهیم به نکات بسیار ارزنده ای دست می یابیم که برای دوست و دشمن قابل توجه است که حجت الاسلام عارف ابراهیمی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم به برخی از آنان در ذیل اشاره کرده است:

1. اتحاد جبهه مقاومت، یکی از اصلی ترین پیام های این رویدادهای گذشته است. جبهه مقاومت در کشورهای لبنان، عراق و یمن علیه دشمن واحد یعنی آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی، کشورهای مرتجع عربی و هم‎پیمانانش متحد شده اند.

2. آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه میان جبهه مقاومت و دوری مردم از آنان دریغ نورزیده اند که به طور مثال می توان به اقدامات آنان در انتخابات پارلمان اخیر لبنان، دروغ پردازی های آنان در عراق علیه حشد الشعبی (بسیج مردمی) و سیاست چماق و هویج در برابر حوثی های یمن اشاره کرد، اما نتیجه این همه اقدامات، مورد رضایت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نبوده است و بار دیگر در جنگ رسانه ای و سیاسی سیلی محکمی از جبهه مقاومت دریافت کرده اند.

سیلی محکم جبهه مقاومت به آمریکا و اسرائیل

3. آمریکا با همکاری عربستان و امارات تلاش وافری برای دوری جریان صدر عراق به عنوان یکی از بزرگ ترین جریان های شیعه در این کشور از جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و بر این اساس دیدارهای متنوعی با رنگ و بوی مبالغ هنگفت دلار در قالب هدیه با سران عربستان، امارات و کویت برای حجت الاسلام سید مقتدا صدر ترتیب دادند و حتی مدتی هم از این اقدام خود سود بسیار بردند به طوری که در برخی از مواق شاهد مواضع ضد ایرانی از سوی رهبر جریان صدر بودیم، اما همه این ولخرجی و دست و دلبازی های کشورهای عربی در برابر جریان صدر نتیجه مورد انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی را درپی نداشت و حجت الاسلام مقتدا صدر با حضور علنی در مراسم شام غریبان حسینیه امام خمینی (رحمه الله علیه) و نشستند در کنار حضرت آیت الله خامنه ای و سردار سلیمانی پیام های آشکاری را برای ترامپ، نتانیاهو، بن سلمان و غیره ارسال کرد که هر انسانی که مقدار بسیار کمی از سیاست و روابط بین الملل در خاورمیانه آگاهی دارد، به خوبی سیگنال این پیام ها را می تواند دریافت کند.

4. رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی نابخردانه و در راستای قدرت نمایی به برخی از مواضع لبنان، سوریه و عراق یورش برد، که درپی آن حجت الاسلام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان وعده پاسخ قاطع را به نتانیاهو داد و به وعده خود به طور دقیق عمل کرد به طور که معادلات و برنامه های رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه را برهم زد. حجت الاسلام سید حسن نصر الله چند روز پس از این اقدام بار دیگر به طور علنی اعلام کرد که دنباله رو ولایت فقیه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است؛ این پاسخ قاطع نظامی دبیر کل حزب الله لبنان به تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی و سخنان روز تاسوعای وی نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران، رهبر جبهه مقاومت است و اسرائیل و پدرخوانده خود یعنی آمریکا حتی فکر تجاوز به این کشور و جبهه مقاومت را نباید بکند.

5. آمریکا و هم پیمانانش به شدت تحریم های ظالمانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اعمال کرده و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، بارها گستاخانه علیه آنان سخن گفته و خواستار افزایش تحریم ها شده است، به طور قطع افزایش اتحاد و قدرت جبهه مقاومت موجب عقب نشینی آمریکا از مواضع خود می شود.

سیلی محکم جبهه مقاومت به آمریکا و اسرائیل

6. سخنان حجت الاسلام سید حسن نصرالله در شب عاشورا که به صراحت اعلام کرد که «با تمام توان در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و رهبر انقلاب را تنها نخواهد گذاشت»، پویشی خودجوش در فضای مجازی جهان عرب نظیر (#ما_تركناك_يابن_الحسين) راه انداخت که نسبت به حمایت از ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی این کشور تأکید کرد. این مطلب که همزمان با زیارت میلیونی شیعیان در روز عاشورا صورت گرفت، به حاکمان مرتجعه عربی ثابت کرد که میان فرهنگ عاشورا و مقاومت پیوند محکمی وجود دارد و آرمان های این دو آنقدر با یکدیگر نزدیک است که مرزهای جغرافیایی محور مقاومت را درمی نوردد. در واقع این پیوند ناگسستنی، نگرانی حاکمان عربی درباره این مسأله را بیشتر کرد که رسانه های وابسته به آنها در مراسم اربعین  گذشته تأکید کرده بودند ایران برای حمایت از خود از رهگذر فرهنگ اربعین، توانایی به صف کشاندن میلیون ها نفر در پشت مرزها را دارد.

7. صبر، بردباری و آینده نگری حضرت آیت الله خامنه ای یک مساله بی نظیر است، زیرا مسؤولان چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران که در راستای امت اسلامی و جبهه مقاومت فعالیت می کنند، دارای اشتباهات بسیاری هستند، اما رهبر انقلاب اسلامی ایران، به هیچ عنوان آنان را رد نکرد و با روی گشاده میزبانشان بوده است که به طور نمونه به برخی از اشتباهات حجت الاسلام مقتدا صدر در قبول دعوت کشورهای عربی نظیر عربستان و دریافت پول از آنان و برخی از اقدامات جنبش حماس فلسطین می توان اشاره کرد ولی با این وجود رهبر انقلاب، آن ها را طرد نکرد و حمایتشان را از آنان دریغ نورزید.

8. نمایش اتحاد جبهه مقاومت در این روزها که مصادف با انتخابات رژیم اشغالگر صهیونیستی است، ضربه سنگینی به اعتبار بنیامین نتانیاهو به عنوان نامزد مجدد نخست وزیری دوره آینده انتخاباتی این رژیم است. نتانیاهو طی ماه های گذشته از هیچ تلاشی برای ترمیم وجهه مخدوش شده خود دریغ نورزیده است بر این اساس جنون‎وار به لبنان، سوریه، عراق، نوار غزه و کرانه باختری یورش برده است، اما او هر چه تلاش می کند در باتلاق اقدامات فجیع خود فرو می رود و جبهه مقاومت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز به زودی رژیم اشغالگر صهیونیستی که حقیقتا مانند غده سرطانی است را نابود خواهد کرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=43236

[2] https://almanar.com.lb/5687497

[3] http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=43439

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
بسیار عالی، سپاسگزاریم، مرگ بر آمریکا و اسرائیل
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
جنایت های آمریکا تمامی ندارد و به زودی شاهد نابودی آن خواهیم بود
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
جبهه حق همیشه پیروز است
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
اسرائیل به زباله دان تاریخ خواهد پیوست
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
برای نابودی اسرائیل از جهان اماده ایم،
فقط رهبرمان فرمان دهد، هیچ جای دنیا برای اسرائیلی ها امن نخواهد بود
0
0
ناشناس
Netherlands
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
آمریکا این گونه افراد را عروسک خیمه شب بازی خود قرار داده است
0
0