۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۵۳۸
هانی زاده:

حمله پهپادی یمن شکست اقتصادی، سیاسی و نظامی برای غرب و آل سعود است

حمله پهپادی یمن شکست اقتصادی، سیاسی و نظامی برای غرب و آل سعود است
هانی زاده با اشاره به هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکو، گفت: این حمله یک شکست اقتصادی و سیاسی و نظامی برای غرب و آل سعود است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اقدام اخیر نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن در حمله به تأسیات نفتی آرامکو اظهار داشت: چنین اقدامی یک معجزه نظامی در تاریخ منطقه است؛ چرا که عربستان در ۴ سال جنگ ظالمانه با یمن ملت انواع سلاح‌های پیشرفته آمریکایی، صهیونیستی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را خرید و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد، اما شطرنج سیاسی و نظامی یمن را به نفع خود تغییر نداد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به شکست موسوم به ائتلاف عربی (۱۴ کشور) در جنگ علیه یمنی‌ها خاطرنشان کرد: امروزه ابتکار عمل در دست نیرو‌های یمنی و انصارالله است که با کمترین امکانات بومی به شرکت آرامکو که یک شرکت آمریکایی سعودی به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار و با سابقه ۷۰ ساله در استخراج نفت سعودی‌ها است، حمله کردند.

هانی زاده بیان داشت: حمله به شرکت نفتی آرامکو ایجاد توازن وحشت میان عربستان و یمن است و حمله پهپادی یمنی‌ها با هدف قرار دادن نقاط حساس شرکت سبب شد تا صادرات نفت عربستان از ده میلیون بشکه در روز به کمتر از ۵ میلیون برسد.

وی هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکو را یک شکست اقتصادی و سیاسی و نظامی برای آمریکا، غرب و آل سعود برشمرد و گفت: در این باره آمریکایی‌ها دچار شگفتی شده و به اتهام زنی علیه ایران پرداختند و مدعی تحویل پهپاد‌ها از ایران به انصارالله هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: این سؤال مطرح می‌شود که ایران چگونه علی رغم محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن و وجود ده‌ها هزار سرباز سعودی، آمریکایی و عربی در منطقه  توانست، سلاح‌های پیشرفته در اختیار انصارالله قرار دهد.

هانی زاده اتهام به ایران را ناشی از ضعف و فرافکنی آمریکایی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد اعتراف بکند که مجموعه کوچکی همچون انصارالله به این توانمندی رسیده که بزرگترین شرکت نفتی جهان را هدف قرار بدهد.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری آمریکا در تصمیم گیری و سیاست‌های منطقه‌ای گفت: زمان، زمان رویایی ارتش‌ها و جنگ کلاسیک نیست، ابتکار عمل میدانی در جنگ به دستان انصارالله و رزمندگان یمنی است و ارتش کلاسیک قادر به زانو در آوردن اراده‌ها نیست./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
این حمله واقعا شاهکاربود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
این همه ادعا برای سیستم دفاعی پاتریوت آمریکا با این حملات یمنی ها به باد فنا رفت و باعث رسوایی آمریکایی ها شد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
بن سلمان قهو ه ای شده
2
0
زهره بابلی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
چه عجب دفتر اهواز رسا یک مصاحبه تولید و منتشر کرده است.
1
0