۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۵۵۵
آیت الله حسینی بوشهری:

با وجود هجمه ها، روحانیت مرجعیت علمی و دینی خود را در جامعه حفظ کرده است

با وجود هجمه ها، روحانیت مرجعیت علمی و دینی خود را در جامعه حفظ کرده است
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه انقلابی گری را به معنای مسؤولیت پذیری طلاب دانست و تأکید کرد که مسؤولیت طلاب در دوره کنونی سخت تر از گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99 – 98 مدرسه عالی انوار طاها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، به اهداف تأسیس این مرکز علمی اظهار داشت: احساس کردیم طلابی که در حوزه آزاد مشغول تحصیل هستند با همه امتیازاتی که دارد و ما هم مدافع آن هستیم، لازم است وارد مجموعه ای شوند تا عزیزانی گزینش شوند تا افرادی فاضل و تأثیر گذار در حوزه و جامعه تربیت شوند.

تولیت مدرسه عالی انوارطاها افزود: خدا را شاکریم عزیزانی که جذب شدند و در محضر آنها هستیم با انگیزه و نشاط علمی هستند و انشاءالله شاهد رشد و تعالی و ترقی و تکامل علمی و معنوی این بزرگواران در آینده باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: فرصت ها زود می‌ گذرد و هنرمند کسی است که از این فرصت ها به احسن وجه استفاده کند، امروز به الحمدلله به برکت انقلاب و حضور مراجع و رهبر معظم انقلاب نوعا طلاب برای ورود در درس و بحث مشکلی ندارند هرچند از نظر معیشتی طلاب ما در سختی هستند و این مسأله برای ما نیز غمی جانکاه است.

وی با اشاره به این که اساتید حوزه وقت و دانش خود را در اختیار طلاب می‌ گذارند، گفت: مطابق روایات ایام و روزها بر سه قسم است، بخشی گذشته که دیگر برمی گردد، بخش دوم و فرصت دوم فرصت حال و زندگی جاری مردم است مثل این که امروز یک سال تحصیلی پیش روی شما قرار دارد که باید توانید از آن استفاده کنید و بخش سوم نیز روزهایی است که در آینده می‌ آید.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند شبهات و هجمه ها علیه روحانیت روز به روز بیشتر شده است ولی می‌ بینیم همچنان این قشر بزرگ مرجعیت علمی و دینی خود را حفظ کرده و مردم نیز روی خوشی به روحانیت نشان می‌ دهند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز جامعه ویژه است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در قتل عام و شبیخون فرهنگی قرار داریم که باید از دین و مقدسات دفاع کنیم؛ سابقا وقتی به شهر و روستایی می‌ رفتیم این حرف ها نبود ولی امروز همان فرزندان روستایی با شبهات متعددی رو به رو است و آنها را مطرح می‌ کند و خواستار پاسخ درست است که حوزه و تک تک ما در این زمینه وظیفه داریم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هر طلبه ای باید عالم به زمان باشد، تصریح کرد: گذشت حتی 10 یا 20 سال قبل که حرف هایی زیادی مطرح نبود، امروز روحانیت مسؤولیت های جدیدی و جدی دارد از جمله این که طلبه ها باید انقلابی باشند یعنی روحیه مسؤولیت پذیری داشته باشند.

وی ابراز داشت: سال تحصیلی را با همت جدی تری شروع کنید و ما نیز مسؤولیت داریم مراقب باشیم شرایط زندگی شما را هم در نظر بگیریم و به اساتید بزرگوار هم عرض می‌ کنیم این ساختمان و طلبه ها برای خود شما هستند و کار را به صورت جدی دنبال کنید چون صاحب کار امام زمان(عج) و امام صادق(ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

امام جمعه قم در ادامه تأکید کرد: آینده حوزه باید ساخته شود، چون بزرگان تلاش کردند تا ما به جایی برسیم و ما هم تلاش خود را برای آینده حوزه در نظر بگیریم تا حوزه رشد بالنده و جدی داشته باشد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات