۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۲۰۵۵۶
حجت الاسلام عبداللهی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی مدرسه عالی انوارطاها

گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی مدرسه عالی انوارطاها
مدیر مدرسه عالی انوار طاها در ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، پژوهشی و تبلیغی این مدرسه از راه اندازی شورای تبلیغی و همچنین مجله پویش فقهی و تدوین اساسنامه مدرسه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمداسماعیل عبداللهی مدیر مدرسه عالی انوار طاها در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99 – 98 مدرسه عالی انوار طاها که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: امسال پنجمین دوره جذب و گزینش طلبه را در این مدرسه داریم که با اهتمام و دغدغه و دلسوزی آیت الله حسینی بوشهری تأسیس شده است.

وی افزود: این مرکز در بین مراکز فقهی و اصولی مورد اعتماد بزرگان حوزه قرار گرفته است که شاهد بر این مطلب افزایش درخواست طلاب برای حضور در این مدرسه در مجموعه آزمون هایی است که در طول این چند سال برگزار شده است.

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: نزدیک به 80 نفر در حال حاضر در مدرسه تحصیل می‌ کنند و هر سال بین 8 تا 12 نفر جذب می‌ شوند ولی امسال به دلیل مسائلی 20 نفر جذب داشتیم؛ امسال 2156 نفر در آزمون مراکز فقهی شرکت کردند که از این تعداد 670 نفر اولویت اولشان این مدرسه بوده است.

وی با اشاره به این که 170 نفر برای مصاحبه ورودی امسال دعوت شدند، گفت: از این تعداد 11 نفر جذب شدند و 9 نفر با مراجعه مکرر به مدرسه و با درخواست های فراوان با توجه به سوابق و به شرط ارائه مقاله پذیرش می‌ شوند که تمام این 20 نفر بعد ازگذشت چهار ماه تثبیتی آنها مشخص می‌ شود که می‌ توانیم در خدمت آنها باشیم یا خیر.

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه به فعالیت های علمی و پژوهشی مدرسه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شورای تبلیغی و اردوهای جهادی مدرسه نیز کارهای خوبی داشته است و در حد توان خود کار کرده اند؛ انجمن علمی شهید میثمی نیز از دو سال پیش راه اندازی شده که 9 نشست علمی و مناظره ای و نقد کتاب برگزار کرده اند و برنامه سال جدید را نیز تدوین کرده اند.

وی افزود: همچنین مجموعه پایگاه بسیج مدرسه در سال گذشته بسیار موفق بوده و شورای بسیج نشست های سیاسی قابل توجهی برگزار کردند و همچنین مجله پویش فقهی مدرسه نیز تا کنون یک شماره منتشر کرده است که مقالات و تحریریه و مدیریت آن توسط خود دوستان و طلاب جهادی مدرسه شکل گرفته است.

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: در سال های قبل گروه مشاوران تشکیل شد که طلاب برتر مدرسه به عنوان مشاور رییس منصوب شده اند که مجموعه مسائل طرح شده از سوی طلاب را در نشست های تخصصی با شورای معاونین مطرح می‌ کنند و در نهایت برنامه ریزی های جدی در این زمینه صورت می‌ گیرد.

وی با اشاره به این که اساتید برجسته ای برای تدریس در مدرسه دعوت شده اند، گفت: امسال محضر مبارک دو استاد در دروس ثابت هستیم که از جمله آنها آیت الله حسینی گرگانی و حجت الاسلام والمسلمین روحانی هستند که امسال به جمع خانواده انوارطاها اضافه شده اند.

مدیر مدرسه عالی انوار طاها عنوان کرد: رویکرد اصلی مدرسه در برنامه ها بر انتخاب آزاد استاد و درس است البته با چارچوب کلی که درنظام کلی فقهی و اجتهادی موجود مدرسه و نکته دوم مسائل تربیتی و اخلاقی است که اولویت اول مجموعه است و خود دوستانی که جذب می‌ شوند نیز به این مسأله پی برده اند.

وی با بیان این که مدرسه از فعالیت های تبلیغی، آموزشی، پژوهشی وتدریسی حمایت می‌ کند، گفت: در دوسال گذشته کسانی که موفق به برگزاری کلاس درس شده اند تشویقی به آنها پرداخت شده و به آنها مکان تدریس نیز اعطا می‌ شود به همین جهت 18 نفر از دوستان این مدرسه به صورت رسمی در حوزه تدریس می‌ کنند.

حجت الاسلام عبداللهی ابراز داشت: در همین فضای کوچک 24 استاد در حال تدریس هستند که از شش صبح تا 9 شب مشغول کار علمی هستند و در تابستان امسال نیز کلاس های درس به صورت مستمر برگزار شده تا به برکت حضور اساتید بزرگوار و همت و تلاش طلاب شخصیت های فرهیخته و عالم و برجسته ای از این مدرسه به جامعه علمی حوزه معرفی شود./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طارمیان
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
بارک الله پوشش خوبی دادید از آغاز سال تحصیلی طلاب
0
0