۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۵۷۰
عضو جامعه مبلغان کشور:

مسؤولان کشور به عهد و پیمان خود عمل کنند + فیلم

مسؤولان کشور به عهد و پیمان خود عمل کنند + فیلم
حجت الاسلام صابری اراکی به سفارش وفای به عهد و پیمان در اسلام اشاره کرد و گفت: مسؤولان به عهد و پیمان خود برای مهار تورم و تقویت ارزش پول ملی وفا کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، در ادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی دینی گفت: متأسفانه همه شواهد بیانگر این است که سبک زندگی ما از سبگ زندگی دینی به سبک زندگی غربی و غیر دینی در حال تغییر است.

وی به استفاده از مفاهیم دروغین واژه آزادی از سوی سیاستمداران اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد به ظاهر از واژه آزادی تعاریف زیبایی دارند، اما در واقع در بند و اسارات تفکرات غلط القاء شده غربی هستند.

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: آزادی که مدعیان دروغین آزادی مدعی آن هستند آزادی نیست بلکه اسارت است، چرا که آزادی بیان و قلم و دیگر امور تعاریف خاص خودش را دارد.

وی افزود: دستگیری خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا با آزادی قلم و بیان و زدن دستبند و پابند و زندان‌های مخفوف در آمریکا و اروپا از سوی مدعیان دروغین آزادی در تضاد است.

به گفته وی تعاریف آزادی و آزادگی را باید در مکتب امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) آموخت و در هیچ مکتب دیگری به دنبال آزادی و مصادیق آزادی آن نبود.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور حجاب و عفاف را محدودیت و مخالف با آزادی ندانست و اضافه کرد: تعبیر برخی از حجاب و عفاف تحجر و برگشت به عصر قجر است در حالیکه بهترین تعریف از واژه آزادی و صفت آزادی و آزاد مردی را اسلام در قرآن بیان کرده است.

حجت الاسلام صابری اراکی آزادی در اسلام را با آزادی در غرب متفاوت خواند و اظهار داشت: آزادی در اسلام با آزادی در غرب هرچند در واژه یکی است، اما آزادی درغرب، آزادی درشهوترانی و نفس پرستی است در حالیکه اسلام آزادی را آزاد شدن از شهوت و نفس می‌داند.

وی ادامه داد: آزادی در غرب به معنای آزادی در همه امور است، اما آزادی در دین اسلام آ به معنای آزاد شدن از قید و بند شیطان و شیاطین جن انس است و برده هوا و هوس نشدن است چرا که با آزاد شدن از قید و بند شیطان انسان به اوج می‌رسد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در ادامه با اشاره به اینکه آزادی در اسلام آزادی از شهوت است نه آزادی در شهوت، گفت: آزادی در اسلام آزادی در مدیریت چشم است تا به هر سویی نرود و این نقض حقوق بشر نیست بلکه حفظ حقوق شهروندی و اعتلای انسانیت است در حالیکه تعریف غرب از آن عقب ماندگی و تحجر است.

حجت الاسلام صابری اراکی افزود: استفاده از کیف کوله‌ ضد گلوله برای دانش آموزان آمریکایی در سال تحصیلی جاری و آزادی خرید و فروش و انتقال اسلحه و به رگبار بستن دانش آموزان مدرسه از سوی حامیان دمکراسی در جهان با هیچکدام از معیار‌های آزادی در جهان خوانی ندارد.

وی آزادی اراذل و اوباش و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در تضاد با آزادی دانست و گفت: اگر در ایران قاتلی به چوبه دار مجازات آویخته شود رسانه خارجی‌های فارسی زبان با موج رسانه‌ای خود مدعی می‌شوند آزادی وحقوق بشر در ایران نقض شده است.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور از حذف پیشوند نام شهدا از خیابان‌ها و معابر تهران و دیگر شهرستان‌ها انتقاد کرد و اضافه کرد: در کشور اسلامی ایران که هزاران شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و همه مدیون خون شهدا هستیم، حذف نام شهدا ازخیابان‌ها و معابر از سوی سیاستمداران شورای شهر قابل قبول نیست.

وی افزود: در دوره دفاع مقدس که دشمن وارد کشور شد و شهر‌های ایران را اشغال کرد برخی که امروز مسؤولیت دارند از ترس جان خود به آمریکا و کشور‌های غربی فرار کردند، اما شهدا راهی جبهه‌ها شدند و در مقابل دشمن ایستادند و برای حفظ اسلام و کشور جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه به سفارش وفای به عهد و پیمان در اسلام نیز اشاره کرد و اظهارداشت: مسؤولان برای مهار تورم، کاهش سود نرخ بانکی به تک رقمی، بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و تقویت ارزش پول ملی قول دادند و باید به قول و عهد و پیام خود وفا کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
آزادی در اسلام آزادی از شهوت است نه آزادی در شهوت
جمله بسیاز زیبایی بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
از عوامل مهم به انحراف کشیده شدن جریانات عدالتخواهی، سلب معنویت از عدالت طلبی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر عدالت را از معنویت جدا کنی یعنی عدالتی که با معنویت همراه نباشد این هم عدالت نخواهد بود. عدالتی که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنویِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکاری و دروغ و انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل خواهد شد .
1
0
حسینی
Netherlands
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
احسنت به این خطیب توانای اراک پرچم اراک با صابری ها بالا است
0
0