۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۲۰۵۷۱
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی:

وظیفه کاروان اسرای کربلا معرفی اسلام ناب محمدی بود

وظیفه کاروان اسرای کربلا معرفی اسلام ناب محمدی بود
حجت الاسلام اسدی گفت: وظیفه کاروان اسرای کربلا این بود که اسلام ناب محمدی را به اسلام نمایان بشناسانند، مردم اسلام یزیدی را می شناختند و شبیه اسلام را درک کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، کاروان اسرای عاشورا را کاروان تبلیغی و تبیین کننده پیام امام حسین(ع) بیان کرد.

وی مراسم عزای امام حسین(ع) را در ادامه اقامه عزای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بیان و اظهار کرد: اگر اقامه عزا و عزاداری امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(ع) و امام زین العابدین(ع) نبود، امروز بعد از گذشت بیش از هزار و سیصد سال چیزی از قرآن برای ما نمانده بود بنابراین شرکت در این مراسم ها در حقیقت عهد و پیمانی در راه شهیدان راه فضیلت و امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام اسدی ابراز کرد: هر نهضتی خون و پیامی، عمل و زبانی دارد اگر پیام و زبان نهضت خونین حذف شود آن نهضت مورد محنت انسان های بی رحم قرار گرفته و نمی گذارند پیام این عمل به گوش آیندگان برسد و در مورد نهضت امام حسین(ع) نیز حرکت کاروان اسرا به عنوان کاروان تبلیغی کمتر از خون شهدای کربلا نیست.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی به هدف امام حسین از همراه داشتن زن و کودک در کربلا اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) به فرمان خدا و پیامبر خدا مأموریت دارد تا پیام الهی را به عنوان جریان پویا و زنده برای مردم نگه دارد و کاروان اسرای کربلا راهکارعملیاتی این حرکت است تا مانند دیگر جنگ های تاریخ در لابلای کاغذ تاریخ نماند و همواره نام حضرت در تاریخ بدرخشد.

وی افزود: سناریوی سیدالشهدا(ع) این است که این کاروان اسیران کربلا مبلغ و پیام رسان باشد و نقشه دشمنان را که می خواستند این ها فراموش شود را نقش برآب کردند، اباعبدالله(ع) اگر هر گروه دیگری را با خود می بردند نمی توانستند مانند خاندان اهل بیت(ع) موثر باشند.

 حجت الاسلام اسدی به ویژگی خاص کاروان اسرای کربلا اشاره و ابراز داشت: این کاروان از خاندان وحی بودند و دارای زبان و بیان بلیغی بودند، مقصد نهایی آن ها مدینه بود و نیز زن و کودک بودند و در آن زمان نیز اگر یزید می خواست، با توجه به افکار عمومی نمی توانست آن ها را بکشد بنابراین هیچ کاوان و گروهی مانند این ها قدرت پیام رسانی خون اباعبدالله(ع) را نداشتند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محورهای اصلی کار کاروان اسرای کربلا این بود که اسلام ناب محمدی را بشناسانند، مردم اسلام یزیدی را می شناختند، شبیه اسلام را درک کرده بودند و برای آن ها فرقی نمی کرد که پشت سر یزید شراب خوار زن باره نماز بخوانند در حالی که شراب در قرآن حرام قطعی اعلام شده بود و این کاروان تبلیغی در قالب خطابه، شعر، سخن و عزاداری اسلام علوی و ناب را معرفی می کردند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات