۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۰۵۷۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بهترین نیت‌ها اصلاح کار‌ها است

بهترین نیت‌ها اصلاح کار‌ها است
حجت الاسلام شاه فضل بهترین نیت را اصلاح کار‌ها دانست و با اشاره به اینکه خداوند اصلاح نفس را دوست دارد، گفت: نیت‌های کار‌های خود را باید مرور و اصلاح کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، در ادامه بحث دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع)، گفت: بین انسان الهی و انسان مومن معمولی به ظاهر شاید هیچ تفاوتی نباشد، اما به دلیل اصلاح نیت یکی الهی و دیگری مومن معمولی است.

وی با اشاره به اینکه در انجام خیر چنانچه متوجه شدید نیت خیر نیست اجازه ندارید کار خیر را ترک کنید، افزود: شیطان تلاش می‌کند انسان یا کارخیر انجام ندهد و یا کار خیر او را خراب کند.

به گفته وی انسان اگر متوجه شود نیت کاری خیر نیست نباید کار خیر را ترک کند بلکه نیت کار را اصلاح کند و هرکاری که انجام می‌دهد باید از خودش سؤال کند کاری که انجام داده با چه نیتی بوده است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: برخی نیت‌های خیر انسان خوب و برخی دیگر خوب‌تر است و یا برخی نیت‌ها حسن است و برخی دیگر احسن است و امام سجاد (ع) نیز در دعای خود از خدا بهتری نیت‌ها را می‌خواهد.

وی بهترین نیت را نیت اصلاح کار‌ها دانست و با اشاره به اینکه خداوند اصلاح نفس را دوست دارد، اظهارداشت: نیت‌های کار‌های خود را باید مرتب مرور و از خود سؤال کرد و تلاش کرد تا نیت‌ها را اصلاح کند.

دبیر جامه روحانیت کاشان ادامه داد: اگر انسان در اصلاح نیت خود ناتوان باشد حتی اگر نماز شب خوان و بالاترین دعا‌ها و مناجات‌ها را هم داشته باشد عمرخود را هدر داده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات