۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۰۵۷۷
حجت الاسلام دهنوی:

محدودیت‌های دین اسلام برای مصونیت انسان است

محدودیت‌های دین اسلام برای مصونیت انسان است
کارشناس و مشاور خانواده گفت: محدودیت‌های دین اسلام برای مصونیت انسان است تا جسم و جان و روح و روان انسان‌ها از آسیب‌ها و زشتی‌ها در امان باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین دهنوی یکشنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین  که در حسینیه اعظم سوریجان برگزار شد، گفت: امام حسین (ع) همه سختی و مصیبت را متحمل شدند تا شیعه احکام خدا را در زندگی خود پیاده کند.

وی افزود: اگر مسلمانان بخواهند براساس احکام اسلامی زندگی کنند باید با احکام خدا آشنا باشند تا تأثیر شگرف آن را در زندگی خود ببینند، از این رو کارکرد‌های دین در زندگی انسان نقش مهمی دارد.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه احکام خداوند در واجبات و محرمات و باید‌ها و نباید‌ها است، گفت: واجبات برای کیفیت و ارتقای زندگی انسان است و نباید‌های احکام دین نیز محدودیت‌هایی است که در دین خود برای انسان اعمال کرده است.

کارشناس و مشاور خانواده ادامه داد: محدودیت‌های دین اسلام برای مصونیت انسان است تا جسم و جان و روح و روان انسان‌ها از آسیب‌ها و زشتی‌ها درامان باشد.

وی همچنین نماز را یکی از واجبات الهی برای آرامش انسان دانست و با بیان اینکه کسانی که نماز می‌خوانند نسبت به کسانی که به نماز بی توجه هستند آرام ترهستند، از این رو خداوند می‌فرماید کسی که خدا را ذکر نمی‌کند زندگی سختی را برای او رقم خواهم زد.

حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: اگر کسی با خدا ارتباط ندارد، اما بهترین زندگی و امکانات و مرکب دارد برای این است که خداوند آخرت سختی را برایش رقم زده است.

به گفته وی انسان برای اینکه احساس خوشبختی کند نیاز به آرامش و آسایش دارد و آسایش همان نیازمندی مادی و جسمانی است.

کارشناس و مشاور خانواده گفت: اگر خداوند حجاب را برای زنان واجب کرده است برای امنیت زنان است و اگر چنانچه احساس امنیت وجود داشته باشد زندگی با کیفیت خواهد شد.

حجت الاسلام دهنوی گفت: حجاب عفاف تنها برای زنان نیست بلکه برای مردان نیز سفارش شده است، اما محدوده حجاب مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات