۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۰۵۷۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دلیل ترس مسؤولان از شفاف سازی آراء افشای دست درازی آنان به بیت المال است

دلیل ترس مسؤولان از شفاف سازی آراء افشای دست درازی آنان به بیت المال است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دلیل ترس مسؤولان از شفاف سازی آراء افشای دست درازی آنان به بیت المال است، گفت: شفاف سازی آغاز ماجرای افشای عملکردها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در دانشگاه هنر گفت: در انتقال پیام سعادت بشر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در انتقال پیام احترام گذاشتن به مخاطب لازم و ضروری است تا مخاطب بتواند خود مسرش را انتخاب کند، ادامه داد:  یک کلمه ای به اسم انتخاب که بسیار شریف تر از آزادی است در این بحث مطرح می شود حق انتخابی که بسیاری از آن به اسم آزادی مطرح می کنند اگر مقصودشان صحیح باشد به خاطر شرافت همین حق انتخاب است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: در غیر این صورت اگر انسان را آزاد بگذارند ولی قدرت انتخاب و قدرت تشخیص را از او بگیرند این آزادی فایده ای نخواهد داشت، یکی از وجوه احترام گذاشتن به انسان ها همین محدودیت های انتقال پیام در دین است.

استاد حوزه علمیه یکی از مهمترین رسالت پیامبراکرم(ص) را هدایت بشر به سوی سعادت بیان کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) دوشت داشتند همه انسان ها هدایت شوند ولی این دوست داشتن نباید موجب شود که به حق انتخاب انسان ها بی احترامی شود.

وی احترام گذاشتن به حق انتخاب انسان ها را یک حقیقت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در تبلیغ نباید به گونه ای پرجاذبه عمل شود که این جاذبه مخاطب و جامعه را مرعوب کند و یا دیگران از روی ترس حرف تبلیغ کننده را بپذیرند؛ چنین تبلیغی نه تنها بی احترامی بلکه جنایت در حق مخاطب است. کسانی که با دروغ، تهمت، طراحی و ترفند حقیقت را قلع می کنند در حالی که حقیقت چیز دیگری است آن فرد دیگر در زمره انسان ها قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: متاسفانه در برخی رسانه های داخلی استفاده از این ترفند های خبیثانه زشت محسوب نمی شود و به عنوان حرفه رسانه ای شناخته می شود و از منکراتی است که معروف تلقی می شود و آزاد است که هر غلطی را در انتقال پیام انجام دهند در حالی که این اقدام بی احترامی به مخاطبان آن رسانه ها است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: برای مثال این رسانه ها قبل از انتخابات طراحی می کنند که مردم به چه چیزی حساس هستند و چگونه می توانند در جامعه موج ایجاد کنند و بسیار راحت با ایجاد دوقطبی کاذب و هیجانات زودگذر توجه ها را از مساله اصلی منحرف کرده و اقدام به جمع آوری آرا می کند؛ این روش بسیار دور از انسانیت و اخلاق است.

وی در ادامه با بیان اینکه چنین رسانه هایی بازی دادن افکار عمومی را هنر تلقی می کنند، اظهار داشت: دموکراسی در غرب با این جنیاتی که در جوامع بشری انجام داده به پلیدترین جریان تبدیل شده و امروز دموکراسی غربی بیش از دیکتاتوری جنایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: به طور قطع دیکتاتورهایی مثل آل سعود شرف دارند به دموکراسی های وحشی غرب که به ظاهر با آرای مردم دست به جنایت می زنند؛ حامی آنان همین دیکتاتورهای امثال سعودی هستند در غیر این صورت چنین دولت مردانی را از بین می بردند.

وی افزود: متاسفانه در جامعه هیچ قانونی برای کنترل و مقابله با دروغ گفتن سیاسیون و رسانه ها نداریم برای همین آنان به راحتی در جامعه موج ایجاد می کنند با بیان اینکه تنها اظهار نظر کردیم به کار خود ادامه می دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی از نماینده هایی که بدترین توهین ها را در قضیه شفاف سازی علیه بنده انجام می دهند بدانند اگر من می خواستم درباره آنان سخن بگویم از غارت بیت المال آنان سخن می گفتم تا مردم بدانند چرا برخی از شفافیت تا به این اندازه نگران هستند.

وی افزود: بنده به مجلس می گویم شفافیت آراء داشته باشید دولت و رییس دولت برای چه ناراحت می شوند و توهین می کنند زیرا این شفافیت آنجا هم می رود چرا که این شفافیت آغاز ماجرا خواهد بود؛ چه تهمت ها و حرف هایی به من نزدند تنها خودشان می دانند که بعضیها برای چه صدایشان از شفافیت آرا درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه جناحی خواندن افراد عاملی برای خفقان و تخریب اشخاص است، گفت: بعضا رییس جمهور و دیگران از برخی وسیله ها مثل بی سواد بودن، بی شناسنامه بودن و غیره استفاده کردند ولی هیچ کدام این سخنان مانند بحث جناح بازی برای آنان منفعت نداشته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نمی آیند بگویند در حال حاضر شفافیت صلاح نیست بلکه می گویند مردم هنوز آن رشد کافی را ندارند که شفافیت صورت بگیرد یا مطرح می کنند شفافیت نباید باشد چون این تفتیش عقاید یک جناح خاص است.

وی ادامه داد: در این چند روز بنده به خیلی ها جواب دادم، آنان می آیند و می گویند تو چرا سر این دوقطبی کردن حساس هستی؛ این حساسیت بنده نیست کلام خداوند در سوره منافقون است که به دوقطبی کردن منافقانه اشاره دارد و آن را بدترین عمل معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: متاسفانه این مسائل در جامعه منکر نیست و کسانی که می خواهند با دروغ توهین و تخریب بر مخاطب تاثیر بگذارند مثل گرگ های درنده عمل می کنند؛ فضای جامعه باید تغییر کند و دروغگویان نتوانند با مرعوب ساختن جامعه اهداف خود را دنبال کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات