۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۵۸۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

بحران هویت در طلاب نتیجه عدم شناخت صحیح از فضای حوزه است

بحران هویت در طلاب نتیجه عدم شناخت صحیح از فضای حوزه است
حجت الاسلام طبرسی، بحران هویت در طلاب را نتیجه عدم شناخت صحیح از فضا و تحصیل در حوزه دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که سربازی حضرت ولی عصر (عج) باید مهم‌ترین هدف طلاب از ورود به حوزه‌های علمیه باشد، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه می‌شود باید از تعلقات دنیوی چشم پوشی کند و همه وجود خود را در مسیر تعلیم و تعلم به کار گیرد تا بتواند پرچم هدایت جامعه را بر عهده گیرد.
 
وی، شناخت طلبه از هویت صنفی خود برای موفقیت در مسیر علم آموزی را ضروری دانست و افزود: این شناخت مسیر تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب را در طول دوران تحصیل فراهم خواهد کرد.
 
حجت الاسلام طبرسی، بحران هویت را یکی از مشکلات پیش روی طلاب جوان حوزه دانست و خاطرنشان کرد: طلابی که بدون شناخت و مطالعه و با اهداف دیگری وارد فضای حوزه می‌شوند در مسیر را با بحران هویت مواجه می‌شوند که این مسأله مسیر پیشرفت علمی و اخلاقی آن‌ها را خواهد بست.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شناخت طلبه از هویت طلبگی موجب رشد علمی و اخلاقی او در مسیر تحصیل خواهد شد، تصریح کرد: یکی از الزامات مهم نشاط و رونق علمی در حوزه مسأله مهم هویت طلبگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی از طلاب جدیدالورود حوزه هیچ شناخت از هویت طلبگی ندارند و این عدم شناخت آسیب‌های بسیاری را با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با اقدامات مشاوره‌ای مناسب در همان ابتدا، مسیر برای حرکت طلبه هموار شود.
 
حجت الاسلام طبرسی همچنین بر ضرورت توجه طلاب به مسأله میثاق طلبگی تأکید کرد و گفت: طلبه به عنوان طالب علم دین و کسی که هدفش ترویج و نشر معارف دینی در جامعه است باید به میثاق خود با حوزه پایبند باشد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه‌ای که پس از چند سال ورد به حوزه از آینده علمی و شخصیتی خود بی خبر است ورودش به حوزه با هدف گذاری و شناخت دقیق نبوده است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که با شناخت عمیق و هدف غایی وارد فضای حوزه شده به طور حتم مسیر علم آموزی را به راحتی طی می‌کند و در این مسیر نیز ممارست و مجاهدت دارد.
 
حجت الاسلام طبرسی با انتقاد از طلاب و روحانیانی که هویت خود را در مراکز دانشگاهی جستجو می‌کنند، افزود: این افراد باید بدانند قبل از این که با هر جایگاهی وارد دانشگاه شوند، فرزند حوزه و سرباز حضرت ولیعصر (عج) هستند و وظیفه و تکلیف دارند تا زمانی که لباس روحانیت بر تن دارند بر میثاق خود با آن حضرت پایبند باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، وجود چنین نگاهی در میان حوزویان را آفت بزرگی برای حوزه دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره و مشی عالمان و فق‌های بزرگ دین بیشتر مورد توجه این بخش از حوزویان قرار گیرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات