۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۵۸۵
مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان:

نشان نمایندگی پیامبر اسلام بزرگترین مدال افتخار بر سینه طلاب است

نشان نمایندگی پیامبر اسلام بزرگترین مدال افتخار بر سینه طلاب است
حجت الاسلام باقری کوشه گفت: اگر طلاب به مفهوم واقعی طلبگی آگاه شوند، اشتیاق وافری برای پیمودن مسیر علم و دانش در آن ها به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام باقری کوشه مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از آسیب های موجود در فضای طلبگی را عدم شناخت لازم نسبت به هویت طلبگی دانست و افزود: در مورد معرفی شاخصه های طلبگی به طلاب جدیدالورود باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام باقری کوشه با بیان اینکه بعد از جذب باید انگیزه های طلاب بعد از ورود به حوزه علمیه حفظ و افزایش پیدا کند، عنوان کرد: مشکلات اشتغال و معیشت طلاب به صورت ناخواسته سبب کاهش انگیزه آنها در تحصیل دروس حوزوی می شود.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: نهادینه شدن رابطه بین تحصیل و اشتغال در دانشگاه اگرچه عملا اتفاق نیفتد سبب شده است تا طلاب گمشده خودشان را در دانشگاه جستجو کنند.

وی ارتباط با شخصیت های بزرگ حوزه علمیه و مراجع معظم تقیلد را از راهکار های بازیابی هویت طلبگی دانست و گفت: باید برنامه های لازم در سال اول ورود به حوزه علمیه برای آشنایی کامل طلاب با شئون طلبگی صورت پذیرد تا علاقه و انگیزه تحصیل در حوزه علمیه افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام باقری کوشه با بیان اینکه باید زمینه شناخت جامع طلاب از حوزه علمیه به وجود بیاید، اشکال اصلی را در این زمینه متوجه حوزه علمیه دانست و افزود: کیفی گزینی و مراقبت های لازم پس از جذب طلاب می تواند در هویت بخشی به طلاب راهگشا باشد.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نشان نمایندگی پیامبر اسلام(ص) بزرگترین مدال افتخار بر سینه طلاب است، اظهار داشت: اگر طلاب به مفهوم واقعی طلبگی آگاه شوند، اشتیاق وافری برای پیمودن مسیر علم و دانش در آن ها به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه باید امتیازات ویژه ای در اختیار دانش آموختگان رشته های تخصصی قرار گیرد، ابراز کرد: باید تاثیر رشته ها و مراکز تخصصی در مناسبات زندگی و در مقام عمل قابل مشاهده باشد تا شوق نسبت به تحصیل در رشته های تخصصی در طلاب ایجاد شود.

حجت الاسلام باقری کوشه محیط تحصیلی را در شکل گیری شاکله اخلاقی طلاب بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: باید محیط تحصیلی به گونه ای باشد که معنویت به طور مستقیم و غیر مستقیم پمپاژ شود.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان افزود: عوامل تربیتی نقش مهمی در تربیت طلاب دارند که از جمله آنها اساتید هستند که باید مانند یک پدر دلسوز در عرصه های مختلف در کنار طلبه حضور داشته باشند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات