۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۵۹۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

عشایر شهرنشین، دامداری را از سر بگیرند

عشایر شهرنشین، دامداری را از سر بگیرند
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: عشایر شهرنشین که به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند باید صنعت دامداری را از سر بگیرند و این فعالیت مهم اقتصادی را رونق دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و در جمع عزاداران عشایر قشقایی با بیان اینکه افتخار عشایر این است که امام راحل بارها از مردانگی، مرزداری و شجاعت آنان تعریف کرده است،  اظهار داشت: عشایر شهرنشین که به حاشیه شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند باید صنعت دامداری را از سر بگیرند و این فعالیت مهم اقتصادی را رونق دهند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، نظامی، علم و فناوری و امنیتی افزود: با همه تلاش‌هایی که برای آبادانی شهرها و روستاها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون انجام شده است، متأسفانه شهرهای نزدیک به مراکز استان‌ها، کمتر دیده می‌شود و برخی از محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در آن به چشم می‌خورد.  

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با طرح این سئوال که چرا ائمه اطهار و پیامبران الهی نتوانستند حکومت طولانی مدتی داشته باشند عنوان کرد: آنان مدیریت الهی داشتند و با عدالت با مردم رفتار می‌کردند اما در عین حال، بیشتر مردم با طاغوت بودند و از آن حمایت می‌کردند و حتی برخی از رهبران الهی اصلاً موفق به تشکیل حکومت نشدند و توده مردم از آنان طرفداری نکردند.

وی ادامه داد: مخالفت «مترفین» یعنی صاحبان زر و زور و نادانی توده مردم در طول تاریخ دو عامل مهم شکست رهبران الهی بوده است، مترفین با اینکه عده کمی داشتند اما با فریب دادن، تلاش کردند توده مردم را با خود همراه کنند، آنان به پیامبران نسبت جنون می‌دادند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: هر چه بشر، رشد فکری کند دین در جامعه قوی‌تر می‌شود و حکومت‌های اسلامی و الهی دوام بیشتری دارند و هر چه فهم آنان، کم باشد فریب می‌خورند.

وی گفت: بر اساس قرآن کریم، همواره کفار در مقابل اولیاء خدا ایستادند و مردم را فریب دادند؛ آنان می‌گفتند این‌ها ساحر و دیوانه‌اند، امروز می‌گویند آخوندها قدرت حکومت کردن ندارند و این‌ها عقب افتاده‌اند و با بیان این سخنان، قصد فریب مردم و انحراف افکار عمومی را دارند.  

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امروز در میان مدیران مختلف و متعدّدی که در هر دستگاه برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت دارند، طبیعی است که تعدادی متخلف باشند و سوء استفاده کنند چراکه برخی از مدیران تا زمانی که مدیر نیستند، افراد خوبی هستند اما هنگامی که مدیر شدند و چشمشان به پول و بیت‌المال می‌افتد، منحرف می‌شوند. /1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات