۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۶۳۵
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» منتشر شد
در کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» تلاش شده با تبیین صحیح سیره بانوان مطرح در قرآن، شبهات از چهره اسلام ناب محمدی زدوده شود
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» اظهار داشت: در این پژوهش تلاش شده با تبیین صحیح سیره بانوان مطرح در قرآن، شبهات از چهره اسلام ناب محمدی زدوده گردد.

وی گفت: این بررسی به منزله گامی سترگ در راه بهره گیری وسیع از آیات وحی در عرصه انسان سازی و جامعه سازی و اصلاح نابسامانی‌های فکری، اخلاقی، اجتماعی خواهد بود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این راستا، پژوهش حاضر ذیل دو عنوان «بررسی‌های مفهومی» و «سیمای زن در قرآن با نقد آراء روث رودد» گردآوری شده است که از الگوی ساختاری خاصی پیروی نکرده و به نوعی نو آوری در تبویب به حساب می‌آید.

وی افزود: شایان توجه است اصل اساسی در ترجمه این اثر که توسط نگارنده انجام شده، رعایت دقت و امانت بوده است و بر این اساس، از ترجمه آزاد و یا نقل به مضمون پرهیز شده؛ گرچه به قسمت‌هایی که اهمیت چندانی نداشتند کمتر پرداخته شده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته طیبه سترگ است که در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه شده و در مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «نقد برداشت روث رودد از سیمای قرآنی زن» با ۱۰۴ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات