۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۲۰۶۵۴
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

تدریس درس دفاع مقدس در مدارس علمیه مازندران

تدریس درس دفاع مقدس در مدارس علمیه مازندران
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تدریس درس دفاع مقدس در مدارس علمیه استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هم اندیشی آموزش دو واحد درسی دفاع مقدس در مدارس علمیه، به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در دفاع مقدس به صورت رزمی تبلیغی بوده است.
 
وی با اشاره به این که هر چه از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس سخن بگوییم کم است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه هستیم.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که حضور پر رنگ روحانیت در دفاع مقدس آثار و برکات مهمی با خود به همراه داشته است، بیان داشت: این حضور موجب تقویت روحیه معنوی رزمندگان در دفاع مقدس بوده است.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دیار علویان حدود سه هزار و ۸۰۰ روحانی و طلبه را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: آمار شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار بیشتر بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در همه مقاطع انقلاب پیشگام بوده است، بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای جانفشانی و رشادت‌های رزمندگان سپاه اسلام به ویژه روحانیت با بصیرت و انقلاب در دفاع از میهن اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که امروز مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیش از ۴۰ طلبه شهید در هشت سال دفاع مقدس یکی از مدارس شاخص کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز باید رشادت‌ها و مجاهدت‌های طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: امسال یادواره شهدای طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه به میزبانی مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار خواهد شد.
 
سردار عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این جلسه از اجرای طرح دو واحد درسی دفاع مقدس در دو مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر و امام صادق (ع) محمود آباد خبر داد و گفت: از سال آینده این طرح در همه مدارس علمیه استان اجرایی خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات