۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۲۰۶۶۶
آیت الله سید یاسین موسوی:

مسؤولان عراقی باید پروژه توسعه و عمران شهرهای مقدس را پیش ببرند

مسؤولان عراقی باید پروژه توسعه و عمران شهرهای مقدس را پیش ببرند
یکی از عالمان برجسته عراق بیان داشت: مسؤولان باید نسبت به پروژه عمران و توسعه در چهار شهر کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید یاسین موسوی از عالمان برجسته عراق، طی سخنانی بیان داشت: حادثه روز عاشورا که به شهادت شماری از زائران انجامید، دردناک بود و این مسأله ممکن است در بسیاری از مراسم های پرازدحام اتفاق بیفتد.

آیت الله موسوی ادامه داد: بدون تردید که قربانیان حادثه مراسم روز عاشورا کسانی بودند که خدای متعال توفیق چنین شهادتی در جوار حرم ابا عبدالله الحسین را نصیبشان کرد در حالی که لبیک یا حسین گویان به دیار باقی شتافتند.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت درباره این حادثه این است که مسؤولان عراقی باید نبست به پروژه عمران و توسعه در چهار شهر کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا توجه لازم را داشته باشند و نباید مانند رژیم مقبور صدام نسبت به این پروژه کوتاهی کنند.

امام جمعه بغداد افزود: پروژه توسعه و عمران چهار شهر مذکور از سال 2003 یعنی پس از براندازی رژیم بعثی به تصویب مراجع قانونی رسید، ولی تاکنون روی زمین مانده است و می بایست نسبت به اجرای آن اهتمام لازم را به خرج دهند.

گفتنی است که حادثه‌ای که در جریان عزاداری مراسم عاشورای حسینی در کربلا به وقوع پیوست، جان 36 نفر را گرفت و 122 نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند./983/ب

ارسال نظرات