۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۲۰۶۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا مقاومت در برابر استکبار است

پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا مقاومت در برابر استکبار است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه نهادهای فرهنگی باید احیاگر امر اهل بیت باشند، گفت: تبیین راهپیمایی اربعین درانتقال پیام عاشورا و مقاومت در برابر استکبار باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی‌ ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه ستاد ویژه مراسم پیاده روی اربعین حسینی که با حضور مسؤولان اجرایی شهرستان ری در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: در اهمیت پیاده روی اربعین همین بس که می تواند از مصادیق ابلاغ پیام اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به دو پیام فرهنگی و سیاسی پیاده روی اربعین، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی بر پیاده روی اربعین داشتند و برای این عمل معنوی برنامه ریزی می کردند و جمعیت 20 میلیونی امروز نتیجه و ثمره زحمات آن بزرگان است.

آیت الله محمدی‌ ری‌شهری با بیان اینکه پیاده روی اربعین از امور بسیار مهم به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: در یکی از منابع معتر شیعه به نام کامل الزیاره روایتی آمده که امام صادق(ع) در پاسخ به این سوال که پرسیده شد زیارت امام حسین(ع) چقدر است فرمودند: ثواب زیارت امام حسین(ع) بسیار زیاد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) تلاش های فراوانی در راستای تقویت فرهنگ پیاده روی اربعین انجام دادند، بیان کرد: روایات بسیاری درباره اهمیت پیاده روی ذکر شده به گونه ای که گفته شده هر قدمی که در مسیر زیارت امام حسین(ع) برداشته شود یک گناه از اعمال انسان کم و به نیکی او افزوده می شود بنابراین به هر میزان معرفت انسان زیاد باشد پاداش بیشتری کسب می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین می تواند در جهان تحول ایجاد کند، ابراز کرد: افراد بسیاری با گام نهادن در این مسیر زندگی آنان متحول شده و توانستند به مقامات معنوی دست یابند.

آیت الله محمدی‌ ری‌شهری ادامه داد: در اقصی نقاط جهان جایی وجود ندارد که هر ساله میلیون ها انسان مسیر 80 کیلیومتری را پیاده طی کنند از این رو دشمنان با دشمنی هایی که دارند می خواهند این مراسم کم رنگ جلوه کند درحالی که نتیجه عکس خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی جاماندگان حسینی هرساله از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود، گفت: پیاده روی جاماندگان حسینی در ایران دارای پیام عمیقی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی باید احیاگر امر اهل بیت(ع) باشند، عنوان کرد: مقاومت و ایستادگی به انسان عزت می بخشد؛ پیام فرهنگی و سیاسی عاشورا که مقاومت در برابر استکبار است باید برای مردم جهان تبیین شود تا همگان به سوی اهل بیت(ع) حرکت کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
از عوامل مهم به انحراف کشیده شدن جریانات عدالتخواهی، سلب معنویت از عدالت طلبی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر عدالت را از معنویت جدا کنی یعنی عدالتی که با معنویت همراه نباشد این هم عدالت نخواهد بود. عدالتی که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنویِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکاری و دروغ و انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل خواهد شد .
0
0