۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۶۸۴

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام خمینی

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه علمیه امام خمینی
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸_۹۹ ویژه طلاب پایه دوم به بالا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98_99 ویژه طلاب پایه دوم به بالا در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سرکار خانم رضا زاده معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ضمن خوش آمد گویی به طلاب اشاره ای به حساسیت های رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع اخلاق و تهذیب نفس و زی طلبگی در حوزه ها داشت.

وی افزود: فرمایشات معظم له نشان می دهد که اصلاح نفس در تمام شؤون زندگی لازم است و در گام اول احساس مسؤولیت برای اصلاح نفس بیان می شود که بسیار حائز اهمیت است.

رضازاده با اشاره به اینکه در مسیر اصلاح نفس اخلاص، قصد قربت و اجتناب از گناه لازم و ضروری است، ابراز کرد: جامعه از طلبه انتظار دارد اهل زهد باشد و به دلبستگی های دنیا دل نبندد و با بی اعتنایی به دنیا ساده زیستی را سرلوحه امور خویش قرار دهد و این وظیفه روحانیت است.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: توجه به تهذیب نفس و معنویت برای طلاب بسیار ضروری است. در این مسیر توسل بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی طلبه بودن را مجاهد فی سبیل الله بیان کرد و ادامه داد: در کنار متدین بودن طلبه باید نوآوری و خلاقیت و ابتکار و نشاط را زمینه ساز رسیدن خود به مدارج عالی قرار دهد و زمینه هدایت دیگران را نیز در مرحله بعد فراهم سازد.

رضازاده بیان کرد: خوب درس خواندن، مباحثه، تبلیغ و غیره از اهم وظایف طلاب به شمار می رود از این رو لازم است طلاب به آن توجه خاص داشته باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: متخلق بودن به اخلاق حسنه سبب ایجاد فضایی آرام برای طلاب و خانواده های ایشان می کند که موجبات تعالی طلبه را فراهم می آورد. در  مسیر طلبگی استمداد از قدرت الهی و توکل به خدا و طلب موفقیت از درگاه باری تعالی بسیار کمک کننده خواهد بود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات