۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۰۶۸۹

شکایت خانواده قربانی حمله هوایی عربستان به دادگاه بریتانیا

شکایت خانواده قربانی حمله هوایی عربستان به دادگاه بریتانیا
خانواده یکی از قربانیان حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه یمن از دادگاه بریتانیایی خواسته است عوامل این حملات را تحت پیگرد مجرمانه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده مردی که در حمله هوایی عربستان سعودی به یک مراسم تشییع جنازه در صنعا کشته شد، از پلیس متروپلیتن لندن خواستند تا درباره این حملات مرگبار تحقیق کنند و احتمالا مجرمان در دادگاه انگلیس تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

براساس گزارش «ایندیپندنت»، «محمدعلی الرویشان» یکی از 137 غیرنظامی بود که در بمب‌گذاری سال 2016 در یک مراسم تشییع جنازه در صنعا پایتخت یمن کشته شد. عربستان سعودی نیز در ابتدا مسئولیت این حمله را رد کرد اما سرانجام به حمله خود اعتراف و عذرخواهی کرد.

خانواده الرویشان اکنون در دادگاه بریتانیا و با استفاده از قوانین دادرسی جهانی که در مورد جرایم جدی بین‌المللی اجرا می‌شود، به دنبال تحت پیگرد قانونی قرار دادن افراد مرتبط با این حمله هستند.

وکلایی به نمایندگی از سه عضو این خانواده، شکایات را به فرماندهی مبارزه با تروریسم پلیس متروپلیتن لندن و وزارت دادگستری آمریکا، ارائه کردند. اگر مدارک کافی برای دستگیری متهمان وجود داشته باشد، آنها در هر دو کشور تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

طبق این گزارش، عصر روز ۸ اکتبر ۲۰۱۶ نیروی هوایی عربستان در حمله به یک مراسم تشییع جنازه در صنعا پایتخت یمن ۱۳۷ نفر از غیرنظامیان را به شهادت رسانده و حدود ۵۰۰ نفر را مجروح کرد. این حمله به عنوان فجیع ترین و پرتلفات‌ترین حمله هوایی در تمامی سال‌های جنگ یمن شناخته شده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات