۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۰۷۰۱

جشنواره فیلم مسلمانان آمریکای شمالی برگزار می‌شود

جشنواره فیلم مسلمانان آمریکای شمالی برگزار می‌شود
جشنواره فیلم مسلمانان آمریکای شمالی (Mosquers) هفته آینده در شهر «ادمونتون» کانادا برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره فیلم ماسکرز، نخستین و تنها جشنواره فیلم مسلمانان آمریکای شمالی از سال ۲۰۰۶ در ادمونتون کانادا کار خود را آغاز کرد.
 
یک گروه کوچک از جوانان مسلمان، که خود را ماسکرز نامیده بودند، این جشنواره را در دانشگاه آلبرتا در ادمونتون پایه‌ریزی کردند. هدف آن‌ها از بین بردن تبلیغات منفی رسانه‌ها و ارتقای آگاهی عمومی و آموزش موضوعات مربوط به اسلام و مسلمانان است.
 
در این جشنواره فیلم‌هایی از کارگردانان آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان با هدف آموزش، سرگرمی و نمایش تجربیات مختلف مسلمانان به نمایش درمی‌‌آید. «سکندر عتیق»، رئیس شورای این جشنواره، گفت: هدف از راه‌اندازی این جشنواره این بود که جوانان مسلمان را تشویق کنیم تا داستان‌های زندگی خود را از طریق فیلم بگویند و اجازه ندهند که دیگر رسانه‌ها با دیدگاه‌های خاص خود زندگی آنها را روایت کنند.

وی افزود: ما برای گفت‌وگو با جوامع مسلمان، زمان زیادی را صرف کردیم تا به آنها اطمینان دهیم این جشنواره به همه مسلمانان با هر مذهب و عقیده‌ای تعلق دارد.  

سال گذشته ۷۰ فیلم‌ساز از ۱۶ کشور مختلف فیلم‌های خود را به جشنواره فرستادند. جشنواره امسال در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در ادمونتون برگزار می‌شود./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات