۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۷۰۴
حجت الاسلام والمسلمین مروی:

اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه اسلام از جلوه های اربعین است

اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه اسلام از جلوه های اربعین است
تولیت آستان قدس رضوی اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خدا و اسلام را از جلوه های اربعین دانست و گفت: به برکت اربعین فکر مبارزه، شهادت و فداکاری ها توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی که امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از زیات اربعین، گفت: در زیارت اربعین بیان شده است که حجت خدا با فداکاری خون را نثار می کند تا مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

وی با بیان این که محبت اهل بیت(ع) رمز قرب به خدا، خشنودی خدا و کسب رضوان است، اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) توحید را کلید ورود به بهشت بیان می فرماید البته توحیدی که از روی اخلاص باشد و اخلاص را نیز در عمل به دستورات خود و محبت اهل بیت اعلام می کند بنابراین ما باید با همه وجود و اخلاص خدا را شاکر باشیم که محبت اهل بیت در دل ها و قلوب ما راسخ و جاری فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی راهپیمایی اربعین را جلوه ای از محبت اهل بیت(ع) در دل های مردم بیان و ابراز کرد: اربعین جلوه های زیبا و با شکوهی دارد و یکی از آن ها رنگ خدا به خود گرفتن و صبغه من الله است و محو شدن مرزهای میهمان و میزبان از جلوه های دیگر اربعین است که مهمانان خود صاحبخانه خوان نعمت حسینی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در اربعین همه اقوام، مذاهب و ادیان مختلف با هر سن، ملیت، نژاد و موقعیت اجتماعی که باشد همه این ها در کشتی نجات امام حسین(ع) به آرامش می رسند چون «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ».

وی اوج گرفتن تفکر مبارزه در راه خدا و اسلام را از دیگر جلوه های اربعین دانست و گفت: به برکت اربعین فکر مبارزه، شهادت و فداکاری ها توسعه پیدا کرده است، امروز به برکت قیام امام حسین(ع) روح مبارزه و مجاهدت در راه خدا و روح جانبازی در راه اسلام در همه دنیا رو به افزایش می باشد.

حجت الاسلام المسلمین مروی افزود: کانون هدایت قرآنی یعنی امامت و ولایت از دیگر جلوه اربعین است و برای همین ما بغض و کینه استکبار را در قضیه اربعین مشاهده می کنیم، اگر حادثه کوچکی در کشور اسلامی اتفاق افتد، رسانه های جهانی به بازتاب آن پرداخته تا بگویند در بلاد اسلامی کشتار و ناامنی است اما در پدیده اربعین که میلیون ها نفر از بلاد مختلف اسلامی و از اقوام و سنین مختلف حضور پیدا می کنند، خبری از آن ها نیست و تلاش و هزینه می کنند تا نگذارند این حرکت عظیم را مردم دنیا ببینند اما نمی توانند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: همان گونه که یزیدیان در روز عاشورا با سر و صدا، همهمه و نعره نتوانستند مانع رسیدن صدای رسای اباعبدالله(ع) به جهان شوند امروز نیز این حرکت عظیم را که در ادامه و استمرار حرکت اباعبدالله(ع) است را نمی توانند خاموش کنند.

وی وحدت، اتحاد و همدلی میان فرق مختلف مسلمانان و دیگر ادیان را از دیگر جلوه های اربعین بیان و ابراز کرد: این وحدت و هم دلی بر محور محبت اهل بیت(ع) است و ما نیز باید هشیار باشیم، دشمنان دین و دشمنان اباعبدالله(ع) از فکر و اندیشه و راه امام حسین(ع) و این وحدت و اتحاد در خوف و هراس هستند و از همه توان و ابراز استفاده می کنند تا نگذارند بین فرق مختلف و کشورهای اسلامی و منطقه اتحاد، وحدت و هم دلی به وجود آید.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: دشمنان اسلام می دانند که اگر جهان اسلام بر محور آموزه های قرآن و نبی اکرم و نهج البلاغه امام علی(ع) وحدت داشته باشند، جای نفوذ مستکبرین در کشورهای اسلامی باقی نمی ماند بنابراین با همه توان سعی در ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی به معنای واقعی لبیک یا حسین در جامعه امروز اشاره و بیان داشت: امروز لبیک یا حسین لبیک واقعی به معنای ایستادن در برابر یزیدیان زمان و مستکبرین؛ اتحاد، وحدت و همدلی میان همه مذاهب و اخراج ذلیلانه امریکاییان و مستکبرین از کشور عراق است.

وی ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم و دولت عراق گفت: مهمان نوازی مردم عراق و همکاری دولت عراق زمینه خلق چنین حرکت با عظمتی را به وجود آورده اند بر همه ما و وظیفه همه زائران اباعبدالله(ع) است که قدردان زحمات آن ها باشند گرچه مردم و دولت عراق این خدمات گسترده و بی نظیر را برای عشق به اباعبدالله(ع) انجام می دهند و توقع تشکر ندارند اما ما باید خدمات مشابه و حتی بیشتر را به زائران عراقی در مشهد ارائه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی به آمادگی آستان قدس رضوی به پذیرایی از زائران رضوی در شهادت امام رضا(ع) اشاره و بیان داشت: ما بعد از اربعین در آستان قدس رضوی برای پذیرایی از میلیون ها زائر ثامن الحجج(ع) آماده خواهیم شد و در ایام شهات امام رضا(ع) آماده پذیرایی زائران ایرانی و عراقی با همه امکانات هستیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات