۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۰۷۰۸
عضو جامعه مبلغان کشور:

در سبک زندگی دینی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است + فیلم

در سبک زندگی دینی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است + فیلم
حجت الاسلام صابری اراکی گفت: در سبک زندگی دینی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است و افرادی که با سبک دینی زندگی می کنند آزاده و آزادی خواه هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، در ادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی دینی گفت: زندگی دینی بسیار جذاب است.

وی افزود: در سبک زندگی دینی اگر بانوان مزه شیرین حجاب را چشیده باشند در گرمای تابستان سختی چادر و مانتو و روسری و مقنعه و جوراب ضخیم برایشان شیرین و تحمل پذیر خواهد شد.

حجت الاسلام صابری اراکی ادامه داد: کسی که عاشق خدا باشد و مزه شیرین نماز صبح را چشیده باشد نه تنها نماز صبح بلکه گذشتن از خواب شیرین شب و نماز شب هم برایش آسان و شیرین خواهد شد.

عضو جامعه نخبگان تبلیغ کشور با اشاره به اینکه سبک زندگی دینی این است که انسان بتواند آن را در زندگی خود حس کند، افزود: در زندگی دینی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است و افرادی که در جامعه با سبک دینی زندگی می‌کنند آزاده و آزادی خواه هستند و غیبت نمی‌کنند و تهمت نمی‌زنند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: انسان‌ها در سبک زندگی دینی خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود می‌دانند و غیرت و حیا و عفت دارند و وفای به عهد و پیمان و تدبیر دارند.

وی تعهد زن و شوهر به یکدیگر، تعهد فرزندان به پدر و مادر و تعهد پدر و مادر به فرزندان را از جمله مؤلفه‌های سبک زندگی دینی دانست و اظهار داشت: مدیر در سبک زندگی دروغ نمی‌گوید، رشوه خواری نمی‌کند و لابی گری نمی‌کند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) گفت: در سبک زندگی دینی کم فروشی و گران فروشی درمیدان کسب و تجارت جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام صابری اراکی مطرح کردن سبک زندگی ایرانی توسط برخی در سال‌های گذشته را مورد تأیید ندانست و اضافه کرد: هرچند ایران دارای قدمت و تمدن کهن است و سرمایه بزرگ و سبب افتخار هر ایرانی است، اما آنچه مورد تأیید است سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

عضو جامعه مبلغان کشور اظهار داشت: زمانی سبک زندگی ایرانی معنا و مفهوم خواهد داشت که ۱۴۰۰ سال تمدن اسلامی هم در کنار تمدن ایرانی قرارداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کربلا برای انتقام نبود گفت: کربلا برای اشاعه فرهنگ دینی و فرهنگ پویای اسلامی و عفو و گذشت بود عفو و گذشت در سبک زندگی دینی حرف اول را می‌زند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: یکی از صفات خوب عفو و گذشت است و انسانی که نماز می‌خواند نمی‌تواند اهل عفو و گذشت نباشد و انتقام گیر باشد و این درحالی است که اسلام با انتقام به شدت مخالف است./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات