۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۲۰۷۰۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

همه در احیای امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند + فیلم

همه در احیای امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند + فیلم
حجت الاسلام حسینی گفت: همه باید در احیای امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند چرا که بی تفاوتی نسبت به اجرای این فریضه واجب الهی در جامعه اسلامی گناه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان اسلام که در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، گفت: هدف کربلا و عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و احیای سیره و روش پیامبر اکرم(ص) است.

وی یکی از راه‌های رسیدن به حیات طیبه معنوی و عقلی را اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: جامعه ای  زنده و پویا است که در برابر منکر واکنش نشان دهد.

به گفته وی همه مردم باید در احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند چرا که بی‌تفاوتی نسبت به اجرای این فریضه واجب الهی در جامعه اسلامی گناه است.

حجت الاسلام حسینی همچنین هدف از نهضت عاشورا و کربلا و سیره پیامبر اسلام (ص) را اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: حدود 273 سال دوره پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) بود که همه این بزرگواران در یک مسیر و برای یک هدف مشترک که همان حرکت جامعه به سمت نور بود تلاش کردند.

به گفته وی افرادی که مردم را به بدحجابی و بی حجابی و گناهانی همچون رشوه و اختلاس‌ و چپاول‌ بیت المال تشویق می‌کنند، جزء گمراهان هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه با بیان اینکه نور گاهی در افعال است و گاهی در افراد است و مصداق آن اهل بیت(ع) هستند افزود: هدف از قیام عاشورا و کربلا زنده کردن جامعه و هدایت جامه به سمت به نور است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از بی تفاوتی برخی در برابر منکرات جامعه انتقاد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر همراه با تبعات است اما باید تحمل کرد و تذکر داد./1307/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
از عوامل مهم به انحراف کشیده شدن جریانات عدالتخواهی، سلب معنویت از عدالت طلبی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر عدالت را از معنویت جدا کنی یعنی عدالتی که با معنویت همراه نباشد این هم عدالت نخواهد بود. عدالتی که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنویِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکاری و دروغ و انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل خواهد شد .
0
0