۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۷۴۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

عملیات بیت المقدس در هفته دفاع مقدس بازسازی می‌شود

عملیات بیت المقدس در هفته دفاع مقدس بازسازی می‌شود
سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به برگزاری «رزمایش عملیاتی بازسازی عملیات بیت المقدس» در تبریز، گفت: گوشه محدودی از زحمات رزمندگان در این عملیات، شبیه سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار اصغر عباسقلی‌زاده در نشست خبری هفته دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از وظایف همه ما از نیروهای مسلح تا مردم است، اظهار داشت: باید به دفاع مقدس به عنوان میراث ارزشمند نگاه کنیم و در حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم که برگزاری هفته دفاع مقدس یک حرکت نمادین در برجسته سازی این فرهنگ ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های متمادی شعارهای مختلفی برای هفته دفاع مقدس از جمله «ما می‌توانیم»، «ما روی پای خود ایستادیم» و «ما توانستیم» انتخاب شده بود افزود: شعار امسال برای هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است که نشات گرفته از گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران، تمام کفر در برابر ایمان قرار گرفته بود، ابراز داشت: ایران در داخل با تجزیه طلبان و منافقین و انواع تحریم و مشکلات داخلی گرفتار بود ولی توانست در برابر دنیا ایستادگی کند.

وی ادامه داد: عقل محاسبه‌گر نمی‌تواند قبول کند که یک کشور نوپا بتواند در برابر دنیای شرق و غرب و صدام بایستد ولی با اتکا به خداوند و ایمان رزمندگان و هدایت‌های امام راحل با پشتوانه مردمی در برابر همه ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی ایستادیم.

سردار عباسقلی‌زاده، این جنگ را تنها متعلق به نیروهای مسلح ندانست و گفت: نیروهای مسلح فقط پیش قراول این جنگ بودند چراکه مردم در خط مقدم و پشت جبهه پشتیبان جنگ بودند.

وی با تاکید بر اینکه باید با حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ایثارگری‌ها و زحمات آنها پیام رسانی شود افزود: ضمن زنده نگه داشتن یاد شهدا، برای امنیت پایدار هم باید این حرکت تداوم بخشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، روز یکشنبه، 31 شهریور را روز آغاز هفته دفاع مقدس دانست که با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود اضافه کرد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز همزمان با روز نخست، در ساختمان مرکز فرهنگی که موزه دفاع مقدس است برگزار می‌شود.

وی از همکاری شهرداری برای احداث و تکمیل موزه دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: شهرداری در راستای سخت افزاری کمک زیادی داشتند که در راستای تامین محتوا هم شهرداری کمک زیادی خواهند داشت و با تامین اعتبار محتوای مورد نیاز، تا دو سال آینده تکمیل و راه اندازی می‌شود.

سردار عباسقلی زاده، از برگزاری 7 شب، شب خاطره در آمفی تئاتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهدای گمنام در مرکز فرهنگی دفاع مقدس هم ظرفیت بزرگی برای تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا است لذا در هفته دفاع مقدس برنامه‌های ارزشمندی را در کنار مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری «رزمایش عملیاتی بازسازی عملیات بیت المقدس» در تبریز، افزود: در این بازسازی، گوشه محدودی از زحمات رزمندگان در این عملیات، بازسازی و شبیه سازی می‌شود که در هر روز هفته دفاع مقدس بعد از نماز مغرب و عشا عملیات شبیه سازی اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس در تبریز، تصریح کرد: در راه اندازی موزه دفاع مقدس تبریز و لشکر عاشورا از سایر استان‌های کشور عقب افتاده‌ایم اما با همکاری شهرداری و نهادهای مرتبط، ساختمان موزه به اتمام رسیده و تامین محتوای موزه دفاع مقدس ظرف دو سال آینده تکمیل شده و آماده بازدید می‌شود، چراکه باید این مکان از حالت نمایشگاهی خارج شده و به حالت موزه تبدیل شود.

وی در مورد ماجرای حذف نام شهید از کوچه‌ها و محلات تبریز هم اشاره کرد و گفت: تعدادی از کارکنان شهرداری خودسرانه نام شهید را حذف کردند. در نقاط انگشت شمار این اتفاق افتاد که شهرداری سریعا اصلاح کرد که به نظر این اقدام محدود سازماندهی شده نیست ولی از کارکنان شهرداری که در این موضوع دخیل بودند، موضوع با جدیت در دست پیگیری است و در صورت اثبات عمدی بودن، برخورد می‌شود.

سردار عباسقلی زاده ادامه داد: سال گذشته شهرداری در اقدامی ارزشمند تابلوهایی با عنوان «کوچه‌میزین افتخاری» نصب کرد که بخشی از وصیت نامه و زندگی نامه شهدا در کنار تابلو کوچه‌ها و محلات نصب شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات