۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۰۷۴۸
حجت الاسلام مصدق خبر داد؛

ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت

ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت
معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت»به دولت خبرداد و گفت: حفظ کرامت زن و صیانت از خانواده رویکرد اساسی دستگاه قضا است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مصدق با بیان اینکه لایحه مذکور، پس از بررسی های کارشناسی در معاونتهای ذیربط، در جمع مسؤولان عالی و با حضور ریاست محترم قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است، تصریح کرد: رویکرد اساسی دستگاه قضا در تدوین این لایحه، حفظ کرامت زن و خانواده با لحاظ ادبیات حقوق اسلامی، تأمین امنیت زن و خانواده و صیانت از آن بوده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه پیش نویس اولیه لایحه مذکور تحت عنوان « لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت»، در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین یافته بود خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت قضایی لایحه، بررسی و تدوین نهایی آن از سوی دولت به قوه قضاییه ارجاع شد و این دستگاه با توجه به اهمیت و حساسیت این لایحه، اهتمامی ویژه در این خصوص مصروف داشته است.

حجت الاسلام مصدق افزود: معاونت حقوقی دستگاه قضا با هماهنگی سایر معاونت های ذیربط در قوه قضاییه از جمله معاونت فرهنگی و همچنین تعامل بسیار خوب و سازنده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اساتید و صاحب­نظران دانشگاهی و حوزوی این لایحه را مورد بررسی مجدد و کارشناسی تخصصی قرار داد.

شایان ذکر است این لایحه در 5 فصل و 77 ماده تهیه و تنظیم شده است و متن آن بر روی وبگاه معاونت حقوقی قوه قضاییه به نشانی(https://mh-gh.eadl.ir) در بخش لوایح ارسال شده به دولت برای کاربران قابل دسترسی است.

محمد قمین
ارسال نظرات