۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۰۷۵۵
حجت الاسلام کلانتری:

استاد انقلابی دانشجوی انقلابی تربیت می کند

استاد انقلابی دانشجوی انقلابی تربیت می کند
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به رسالت دانشجویان و جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: برای انجام رسالت در گام دوم باید دانشجوی متفکر و انقلابی تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری که در مجتمع دانشگاهی امام خمینی(ره) بروجرد برگزار شد، متفکر بودن را از ویژگی های بارز امام راحل خواند و گفت: جدیت در آموزش و تدریس از دیگر ویژگی های امام راحل بود و باید الگو قرار گیرد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در پژوهش، حوزه علم، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان و ایران به روز بود.

حجت الاسلام کلانتری با یادآوری به اینکه یک عالم دینی با دست خالی انقلاب اسلامی ایران را آغاز کرد، اظهار داشت: ایشان با تربیت بیش از ۵۰۰ شاگرد بزرگترین انقلاب جهان را بنیان نهاد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل به تحقیق و پژوهش اهمیت می داد، اظهار داشت: لازمه رشد و پیشرفت کشور تکیه بر فعالیت های پژوهشی است و پژوهش محوری باید در دانشگاه ها تقویت یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تأکید بر اینکه باید دانشجوی پژوهش محور تربیت کرد، گفت: اساتید انقلابی باید در حوزه تحصیل، تحقیق، پژوهش و اخلاص سرآمد و الگوی دانشجو باشند.

وی ادامه داد: استاد دانشگاه باید اطلاعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به روز داشته باشد و دانشجو را به حرکت وا دارد، باید استعداد دانشجو در زمینه های مختلف در دانشگاه کشف و شکوفا یابد و هدایت شوند.

حجت الاسلام کلانتری با تأکید بر ضرورت تربیت دانشجوی انقلابی گفت: امروز جوانان در گام دوم رسالت خطیری بر دوش دارند و استاد دانشگاه برای نقش آفرینی در گام دوم انقلاب باید ویژگی های امام خمینی(ع) را الگو قرار دهد و در وجود خویش تقویت بخشد.

وی متفکر بودن را مهم ترین ویژگی برای دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: اساتید انقلابی باید دانشجوی انقلابی و متفکر تربیت کنند و فضای دانشگاه آزاد اسلامی باید اسلامی باشد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات