۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۷۷۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تعلیم و تعلم باید مهم ترین دغدغه طلاب باشد

تعلیم و تعلم باید مهم ترین دغدغه طلاب باشد
حجت الاسلام لائینی با بیان این که همه دغدغه و فکر یک طلبه باید تعلیم و تعلم باشد، گفت: نباید وقت یک طلبه به غیر از علم آموزی در حوزه صرف شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به علم آموزی و کسب تقوا باید مهم‌ترین هدف طلاب از ورود به حوزه‌های علمیه باشد، گفت: طلبه‌ای موفق است که این دو اصل مهم را همواره مورد توجه قرار دهد.
 
وی با بیان این که همه دغدغه و فکر یک طلبه باید تعلیم و تعلم باشد، افزود: نباید وقت یک طلبه به غیر از علم آموزی در حوزه صرف شود.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و تقویت مدارس علمیه در سراسر کشور هستیم، بیان داشت: پیشرفت‌هایی که امروز در حوزه‌های علمیه شاهد آن هستیم به برکت انقلاب و نگاه بلند رهبری و مراجع عظام تقلید است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید قدر دوران طلبگی را دانسته و از آن نهایت بهره علمی و اخلاقی را ببرند، تصریح کرد: نباید مسائل غیر ضروری و حاشیه‌ای موجب دور ماندن یک طلبه از فضای تعلیم و تعلم شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (ع) باید خوب درس بخواند تا حضرت از او راضی باشد، خاطرنشان کرد: بی توجهی در عرصه علم آموزی و همچنین کسب تقوا در حوزه موجب نارضایتی حضرت ولی عصر (ع) خواهد شد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که طلاب باید با اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه اثبات شوند، تصریح کرد: نباید به گونه‌ای رفتار کرد که مردم از ارزش‌های دینی فاصله بگیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم به رفتار یک طلبه در جامعه توجه می‌کنند و کوچکترین ضعفی موجب خدشه دار شدن جایگاه روحانیت در جامعه خواهد شد، بیان داشت: حفط شأن و جایگاه روحانیت در گرو رفتار، اعمال و اخلاق طلاب جوان در جامعه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هدفگذاری و برنامه ریزی برای پیشرفت در مسیر علم آموزی از سوی طلاب بسیار ضروری است، گفت: بی برنامه گی و نداشتن هدف مشخص مهم‌ترین عوامل عدم پیشرفت طلاب در مسیر علم آموزی حوزه است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات