۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۰۷۷۴
حجت الاسلام قلی پور:

تقویت روحیه ظلم ناپذیری، کلید حل مشکلات امروز است

تقویت روحیه ظلم ناپذیری، کلید حل مشکلات امروز است
امام جمعه بابلسر گفت: ترویج مبانی عمیق عاشورا و بسط روحیه ظلم ناپذیری، گره گشای بسیاری از فشار‌هایی خواهد بود که امروز به کشور ما تحمیل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار مدیران و اعضای دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دوران هشت سال دفاع مقدس را در امتداد و تداوم قیام سید الشهدا (ع) دانست و گفت: شهدا با تأسی و تاثیر گرفتن از نهضت عاشورا و با الگو گرفتن و آموختن درس ایستادگی ومقاومت در مکتب سیدالشهدا (ع) مسیر و راه زندگی خود را انتخاب کردند و در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن ایستادند.
 
حجت الاسلام قلی پور، تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب دانست و افزود: علیرغم اینکه حدود هزار و ۴۰۰ سال از نهضت عاشورا می‌گذرد هنوز این قیام ماندگار با عزت و اقتدار نشانگر هدف والای امام حسین (ع) در حرکت و قیام بود هر سال با شور و شعور حسینی و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
 
امام جمعه بابلسر با اشاره به این که انقلاب اسلامی ادامه دهنده اهداف و آرمان‌های نهضت عاشورا است، بیان داشت: علیرغم همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان این فرهنگ عظیم و اصیل دینی زنده، پویا و ماندگار است.
 
حجت الاسلام قلی پور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از مدرسه عاشورای امام حسین (ع) درس آموخت و آثار و عظمتش این است که با تقویت جبهه مقاومت و استمرار شعار و حرکت امام حسی (ع) منجر به تشکیل جبهه مقاومت در لبنان، یمن و نقاط مختلف دنیا شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران از قیام عاشورا به عنوان دانشگاهی بزرگ برای درس آموزی و عبرت گرفتن یاد کرد و با تبیین هدف نهضت حسینی و ماندگاری عاشورا، تصریح کرد: خدا محوری، تعهد و ایمان، ایثار، مجاهدت و داشتن روحیه شهادت طلبی و ظلم ستیزی، شجاعت، داشتن غیرت دینی، روحیه آزادگی و ذلت ناپذیری، صبوری و ایستادگی از ویژگی مشترک شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس است.
 
حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که ترویج و گسترش فرهنگ اصیل عاشورا نیاز امروز جامعه اسلامی است، گفت: به طور قطع و یقین ترویج مبانی عمیق عاشورا و بسط روحیه ظلم ناپذیری، گره گشای بسیاری از فشار‌هایی خواهد بود که امروز به کشور ما تحمیل می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که واقعه کربلا ترکیبی از شش محور عقلانی و عاطفی است، بیان داشت: سه محور سخنرانی‌ها و نامه‌های حضرت سید الشهدا در کربلا در کنار سه محور عاطفی عطش، شهادت حضرت علی اصغر (ع) و نقش خانواده در کاروان امام حسین (ع) سبب ماندگاری نهضت عاشورا شد.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این نقشه راه عملی و راهگشا با نگاهی دقیق، عالمانه و هوشمندانه کلید اساسی پیشرفت‌های آینده نظام اسلامی را ترسیم و به درستی و با دیدی روشن بر لزوم اهمیت به جوانان تأکید کردند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات