۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۲۰۷۸۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبرداد؛

تصویب طرح مدرسه محوری در شورای عالی حوزه‌

تصویب طرح مدرسه محوری در شورای عالی حوزه‌
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: طرح مدرسه محوری به رشد و فعال‌شدن مدارس کمک زیادی می‌کند و خوشبختانه این طرح توسط شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در نخستین روز از دومین اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: امروزه در شرایط ملی و بین‌المللی آثار استقامت و دست بر نداشتن از اهداف انقلاب اسلامی را می‌بینیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: در گذشته کسی فکرش را نمی‌کرد با این‌همه تمرکز دشمن در کشورهای منطقه، شاهد ضعیف شدن استکبار و قدرت یافتن جبهه مقاومت باشیم اما امروز استواری و پایداری بر اهداف انقلاب اسلامی سبب این پیروزی‌‌ها شده است.

وی با اشاره به تغییر نگاه مدیریتی که در طول یک سال و نیم گذشته در حوزه‌های علمیه خواهران اتفاق افتاده است تصریح کرد: در مدیریت خود سعی کردیم سطح انتظار از حوزه علمیه خواهران افزایش یافته و نگاه به حوزه علمیه خواهران از یک دستگاه عمومی حوزه به‌ یک نهاد علمی به‌عنوان مرجع دینی مسائل زنان ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به انتخاب دو شعار انسجام‌بخشی و امیدآفرینی در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خود نقش انگیزه و امید و همچنین همکاری و هم‌افزایی را بسیار مهم می‌دانیم که این اجلاس نیز می‌تواند در این امر اثرگذاری زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های درون مدارس عنوان کرد: بارها تأکید کردیم که هیئت‌امنا داشتن مدارس علمیه خواهران به معنای توجه حداقلی به مدارس نیست، ما باید مدارس علمیه را محور فعالیت‌های خود قرار دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جوشش فعالیت‌ها باید در مدارس علمیه خواهران باشد ابراز کرد: طرح مدرسه محوری به رشد و فعال‌شدن مدارس کمک زیادی می‌کند و خوشبختانه این طرح توسط شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ادامه داد: مدرسه محوری به معنای تفویض امور به مدارس نیست؛ بلکه به‌معنای توانمندسازی مدارس علمیه خواهران و محول کردن وظایف به آن‌ها به میزان توانمندی مدارس است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تغییرات در ساختارها برای محقق کردن اهداف حوزه است اظهار کرد: کم‌توجهی به مدارس و رهاشدگی متنی حوزه سبب می‌شود تا ضررهای بسیار زیادی به حوزه علمیه خواهران وارد شده و در مقابل توجه به مدارس نیز آثار خیر و رشد حوزه‌های علمیه خواهران را در پی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در تحقق مدرسه‌محوری بیان کرد: مدیران استانی باید ارتباط نزدیکی با مدارس علمیه خواهران داشته و در رشد کیفی طلاب خواهر بکوشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه افزایش سطح علمی طلاب خواهر مسئله بسیار مهمی است افزود: ورود طلاب خواهر به سطح سه و چهار باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده برای حوزه‌های علمیه خواهران، مدیران استانی باید با معاونت‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همکاری داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه افزایش تعداد فعالیت‌ها اگر سبب حل مشکلات نشود اهمیت زیادی ندارد عنوان کرد: درصد حل مسئله برای ما مهم است چراکه اینگونه امور سبب رشد و توسعه می‌شود.

وی خطاب به مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: بخش‌نامه‌هایی که ارسال می‌شود را باید به دقت مورد بررسی قرار دهید، شما باید تشریح کننده بخش‌نامه‌های اصلی حوزه‌های علمیه خواهران به معاونان خود و مدیران مدارس باشید.

وی با اشاره به اختصاص 20 واحد اقتضائي در نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران به مدیریت‌های استانی اظهار کرد: با این کار مدیریت‌های استانی و مدارس در تصمیم‌سازی حوزه‌‌های علمیه خواهران شریک شده و می‌توانند با توجه به نیازهای منطقه‌ای خود این واحدها را انتخاب کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: ما در مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به هم‌افزایی و همفکری معتقدیم و از نظرات مدیران استانی و مدیران مدارس حوزه‌های علمیه خواهران جهت اداره این نهاد استفاده می‌کنیم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات