۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۷۹۱
با حضور طلاب جدیدالورود؛

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه الزهرا واوان برگزار شد

مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه الزهرا واوان برگزار شد
مراسم افتتاحیه و شروع کلاس های حوزه علمیه الزهرا(س) واوان با حضور پرشور طلاب جدیدالورود و طلاب سطوح بالا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان امروز با حضور پرشور و با نشاط طلاب جدیدالورود و طلاب سطوح بالا در همین مدرسه علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم و مرثیه سرایی به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان سرکار خانم فاضله، طاهره سادات نعیمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان ضمن خوش آمد و تبریک به کلیه پذیرفته شدگان طلاب جدیدالوورد، گفت: پاکدامنی از مهمترین شاخصه و ویژگی های زنان مسلمان به شمار می رود.

وی افزود: پاکدامنی نه تنها در رفتار بلکه در محدوده فکر و اندیشه نیز باید رعایت شود.

نعیمی با اشاره به سه عنصر حد، حق و وقت عنوان داشت: ما زنان مسلمان باید حد و مرز خود را بشناسیم و صحبتی نکنیم که باعث آسیب شود‌ هر کار را در  وقت خود انجام داده و کار امروز را به فردا نیاندازیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان علم همراه با عمل را عامل رستگاری انسان بیان کرد و ادامه داد: با ورود به حوزه و شروع درسها فکر کنید دوباره به دنیا آمدید، وقت های آزاد را به بطالت نگذرانید و از زمان های آزاد برای حفظ آیات بهره ببرید همچنین می توانید با حفظ چند لغت عربی و انگلیسی در راه تبلیغ بین الملل خود را آماده کنید.

وی ادامه داد: طلبه ای که از کلاس و معلم و مدرسه در کسب علوم و تهذیب نفس سبقت بگیرد طلبه موفقی خواهد بود بنابراین طلاب نباید تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند و از پیش مطالعه دروس غفلت داشته باشند.

نعیمی در ارتباط با اهمیت خانواده و اولویت خانواده برای طلاب خاطر نشان کرد: چنانچه به بعد معنوی دروس فکر کنید و با نیت خالص در حوزه حاضر شود و با اعضای خانواده همدل و همراه باشد، مطمئن باشید همسر و فرزندان مانع حرکت شما نخواهد بود بلکه مایه برکت برای شما به حساب خواهند آمد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان افزود: برنامه ریزی کنید و زمانی را اختصاص دهید برای مطالعه دروس تا در زمان هایی که باید به خانواده اختصاص دهید، از درس عقب نمانید.

وی رسالت حوزویان را رسالت سنگینی معرفی کرد و مجهز بودن به علوم روز در کنار علوم حوزوی را بسیار لازم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید مبلغ دین اسلام باشند و برای تبلیغ مجهز شدن به علوم روز لازم و ضروری است.

یادآور می شود در پایان از همکاری و فعالیت فرهنگی طلاب که در ایام تابستان با حضور فعال در حوزه مسؤولان ذی ربط را یاری رساندند تقدیر به عمل آمد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات