۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۲۰۷۹۹
آیت الله فقیهی در درس خارج:

درس مقاومت را از امام حسین گرفته ایم| حوزه ها باید انقلابی بمانند

درس مقاومت را از امام حسین گرفته ایم| حوزه ها باید انقلابی بمانند
استاد درس خارج حوزه با تاکید بر این که حوزه ها باید انقلابی بمانند، تحقق این مهم را در گرو پاسداری از ارزش ها و تبیین درست پیام های عاشورا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی در جلسه درس خارج خود با تقدیر از حضور روحانیان، طلاب و فضلا در برنامه های تبلیغی دهه نخست محرم، تصریح کرد: شما بحمدلله به خوبی درس های عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) را برای مردم تبیین کردید.

وی با بیان این که روحانیون و مبلغان هم باید متلبس به لباس تقوا باشند، گفت: وقتی فداکاری ها، تقوا، پاسدارس از ارزش ها و اهمیت و اهتمام اباعبدالله و یاران با وفای ایشان به ارزش های دینی و اقامه نماز در روز عاشورا را بیان می کنیم احساس می کنیم ما هم پیرو آن حضرت(ع) هستیم و این احساس باید در وجود همه ما متبلور شده باشد.

آیت الله فقیهی با تاکید بر این که باید در مقاومت، مقابله با ظلم و استکبار و عدم پذیرش ذلت از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) الگو بگیریم، گفت: شما سربازان امام زمان(عج) باید دو لباس علم و تقوا را دارا باشید تا در این جامعه پرآشوب بتوانید حرکت کنید و مؤثر باشید، یقینا به این مطلب رسیده اید و توصیه می کنم برای این احساس خود ارزش قائل باشید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سعی کنید این احساس را پاس بدارید، در علم و اجتهاد کوشا باشید تا بتوانید پاسخگوی سؤالات و شبهات جوانان باشید، هم لباس تقوا را داشته باشید و هم الگویی برای دیگران باشید.

آیت الله فقیهی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حوزه انقلابی، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حوزه و روحانیت باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند.

وی افزود: تحقق این مهم در این است که هم خوب درس های عاشورا را بیان کنید، هم خوب بپذیرید و هم خوب عمل کنید و نیز به شبهات پیرامون این موضوع پاسخ دهید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: سیره عملی ائمه و علمای بزرگوار را باید در جامعه الگو قرار دهیم؛ متاسفانه در شرایط کنونی قدری تقوا و عمل به واجبات و مستحبات در جامعه ما کمرنگ شده است؛ شما باید این حرکت را در جامعه تقویت و مردم را به اسلام، مقاومت و عزت دعوت کنید.

پیمان شکنی در ذات آمریکایی ها است

آیت الله فقیهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج خود درباره مذاکره با آمریکا تصریح کرد: ایشان در این باره فرمودند که مذاکره با آمریکا جز ذلت چیزی دیگری نیست، معنای مذاکره در زمان کنونی این است که تسلیم آمریکا شویم و هرچه آنها می گویند قبول کنیم.

وی پیمان شکنی را در ذات آمریکایی ها دانست و با بیان این که اینها هیچ وقت به وعده های خود عمل نمی کنند، یادآورشد: رهبر معظم انقلاب خط را روشن کردند؛ ما و ملت ما درس مقاومت را از اباعبدالله الحسین(ع) گرفتیم و باید این فرهنگ را در جامعه پیاده و ترویج کنیم.

آیت الله فقیهی گفت: صدا و سیما و رسانه ها نیز باید به این موضوع بپردازند و مردم را برای مقاومتی که اباعبدالله الحسین(ع) الگوی آن بودند آماده کنیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات