۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۲۰۸۰۹
حجت الاسلام عادلی نیا:

اساتید حوزه علمیه و ناشران دینی به مسائل مبتلابه جامعه بپردازند

اساتید حوزه علمیه و ناشران دینی به مسائل مبتلابه جامعه بپردازند
استاد حوزه علمیه گفت: امروز باید درس هایی در حوزه علمیه گفته شود که بخشی از آن گره های جامعه را حل کند و ناشران و اساتید حوزه علمیه نیز به مسائل مبتلابه جامعه بپردازند.

حجت الاسلام ابوالفضل عادلی نیا، استاد درس خارج فقه و اصول و تفسیر حوزه علمیه در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: برپایی چنین نمایشگاهی در مرکز حوزه علمیه خراسان و در مدرسه خویی که محل رفت و آمد صدها  طلبه و اساتید است، کار مناسبی می باشد.

وی به گسترش نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال قبل اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه در سال قبل در 80 غرفه و در یک طبقه برپا شد اما امسال در 120 غرفه و در دو طبقه توسعه یافته است.

حجت الاسلام عادلی نیا با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه همزمان با دهه دوم محرم، ابراز کرد: رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ابلاغ پیام های سیدالشهدا(ع) و عاشورا است، اکنون وقت پیام رسانی و تشریح، تبیین و تدوین مسائل کلی اسلام و واجبات و محرمات و نیز بیان انگیزه عاشورا و پیام های کربلا و در یک کلمه احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد درس خارج فقه و اصول و تفسیر حوزه علمیه به استقبال طلاب از این نمایشگاه اشاره و بیان داشت: کتاب ها تازه و به روز در قسمت های مختلف چاپ و عرضه شده است و با استقبال طلاب مواجه شده است همچنین با توجه به بن های حمایتی که در اختیار طلاب قرار می گیرد، فرصتی فراهم شده است تا کتب مورد نیاز طلبه ها تأمین شود.

وی به پرداختن ناشران و اساتید حوزه علمیه به مسائل مبتلابه جامعه تأکید و ابراز کرد: فرهنگ اسلامی قرآن برای همه طبقات و گروه ها می تواند نسخه بپیچد اما در همه این زمینه ها کار نشده است البته حوزه علمیه در سال های اخیر خط مشی را مشخص کرده است و به اساتید حوزه علمیه سفارش شده است که در درس خارج و اجتهادی به مسائلی که مردم مبتلا هستند نیز بپردازند.

حجت الاسلام عادلی نیا افزود: اساتید و حوزه های علمیه باید به مسائلی از قبیل بانک داری، غذا، پزشکی، سیاست داخلی و خارجی بپردازند و نیز کسانی که قلم به دست هستند در زمینه شعارهای عاشورایی و حسینی، فرهنگ اسلامی، حقوق اسلامی زن در جامعه، حقوق متقابل زن و شوهر، بصیرت، سیاست خارجی و مواردی که باعث افیون ملت است، به تولید اثر بپردازند و جامعه را روشن کنند.

استاد درس خارج فقه و اصول و تفسیر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروز باید درس هایی در حوزه علمیه گفته شود که بخشی از آن گره های جامعه مانند گره های اقتصادی، مشکلات بازار و دانشگاه را حل کند چون هدف از انقلاب اسلامی اصلاح جامعه بود چنان که قیام امام حسین(ع) نیز برای اصلاح امت جدش و امر به معروف بود.

وی به ظرفیت غنی حوزه علمیه در مورد تولید آثار جدید و متناسب با نیاز روز جامعه اشاره و بیان داشت: در سال گذشته در حوزه علمیه خراسان از بیش از 200 نفر از بهترین پژوهشگران و طلابی که قلم فرسایی داشتند تجلیل شد که نشان از ارتقای علمی و فرهنگی است همچنین هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود سطح علمی و فرهنگی حوزه های علمیه و جامعه نیز افزایش می یابد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات