۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۰۸۱۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

ابلاغ دستاوردهای عظیم عاشورا از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت است

ابلاغ دستاوردهای عظیم عاشورا از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ابلاغ دستاوردهای مهم قیام عاشورا وظیفه و رسالتی بس عظیم محسوب می‌شود که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در این بخش حماسه‌سازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، سه‌شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت دهه دوم محرم در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار کرد: حادثه عظیم عاشورا و قیام حسینی (ع) را بدون شک، باید بزرگ‌ترین قیام علیه ظلم و کفر زمانه و در راستای ماندگاری و تعالی بخشی به مبانی، اصول و آموزه‌های مکتب سعادت آفرین اسلام معرفی کرد.

وی افزود: قیامی که رسالت خویش را با اهدای خون عزیزترین و والاترین انسان‌های زمان و محبوب‌ترین خلق خداوند، به ثمر نشاند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: اما ابلاغ این دستاوردهای مهم قیام که خود وظیفه و رسالتی بس عظیم محسوب می‌شود، بر عهده وارثان این قیام یعنی اهل بیت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و بخصوص حضرت زین‌العابدین (ع) که منصب امامت و زعامت شیعه در آن شرایط سخت سیاسی و اجتماعی را بر عهده داشت، بود.

وی افزود: مطالعه سیره زندگانی حضرت امام علی ابن الحسین (ع) در طی ۳۴ سال امامت ایشان، علی‌رغم دشواری به دلیل تحلیل‌های نادرست از شخصیت و عملکرد آن حضرت، به‌خوبی گواه این مطلب است که آن حضرت در تمامی این سال‌ها، دو هدف اصلی رسالت ابلاغ پیام نهضت حسینی (ع) و زمینه‌سازی برای تشکیل حکومت اسلامی مطابق با خط مشی امامت در شیعه را به‌درستی دنبال فرمودند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: بنابراین در کل زندگی امام سجاد (ع) ما باید در جستجوی این هدف کلی و خط‌مشی اصلی بوده و رفتار، گفتار و اعمال و ادعیه منقول از ایشان که در قالب صحیفه سجادیه و دعاهای دیگر جمع آوری شده را در این راستا تحلیل کنیم.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری «امام سجاد (ع) برای این هدف مقدس، یعنی تشکیل حکومت خدا بر روی زمین و عینیت بخشیدن به اسلام، بیش از سی سال، انواع تاکتیک‌ها و موضع‌گیری‌های گوناگون را به کار برد و با سیاست و درایت و شجاعت و دقت و لطافت، آگاهانه برای تأمین آن هدف کلی کوشید».

حجت‌الاسلام احمدی گفت: با توجه به این دو موضوع، حیات پربرکت امام سجاد (ع) و سیره مبارزاتی ایشان در طی سال‌های امامت، به دوره حماسه‌سازان اسارت و دوره بعد از اسارت قابل بررسی است که در هر دو دوره نیز عملکرد درخشانی داشته و حماسه‌سازی کردند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات