۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۲۰۸۱۶
آیت‌الله نوری همدانی:

مذاکره با آمریکا خیانت به انقلاب است

مذاکره با آمریکا خیانت به انقلاب است
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و لزوم هوشیاری در برابر آنان، هرگونه مذاکره با آمریکا را خیانت به انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، امروز در مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش علما در تربیت افرد جامعه گفت: روحانیت در طول تاریخ متمرکز بر علم، تقوا و درصدد ترویج ارزش های اسلامی بوده تا بدین وسیله افراد جامعه توسط علما تربیت شوند.

این مرجع تقلید با استناد به آیات قرآن کریم ادامه داد: در قرآن کریم از هیچ قشری مانند علما تکریم نشده است؛ عالم و فقیه موقعیت بسیار عظیمی دارند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی درباره خط مشی طلبگی، ابراز کرد: خط مشی طلبگی اصولی دارد که اگر طلبه بر مبنای آن اصول گام بردارد می تواند به درجه فقاهت دست یابد و کسی که در این مسیر گام بر می دارد بسیار محترم است.

وی افزود: کسی که طالب علم است ملائکه پر و بال خود را برای او می گسترانند تا در مسیر کسب علوم بر روی بال آنان حرکت کنند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه طلبه باید اخلاص داشته باشد، اظهار داشت: طلبه باید برای خدا و با اخلاص درس بخواند بنابراین نخستین شرط ترقی برای رسیدن به موقعیت عالم فقیه لازم اخلاص است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی همت بلند داشتن را از دیگر شروط طلبگی برشمرد و ادامه داد: طلبه باید با همتی بلند درس بخواند و با اراده ای قوی به موقعیت پایین اکتفا نکند و با همت بلند راه فقیه شدن را طی کند؛ بنابراین هر کسی که کوشا باشد و زحمت بیشتر بکشد می تواند موقعیت های بلند را کسب کند.

وی ادامه داد: اوج گرفتن انسان بسته به میزان همت اوست، انسان تنبل و سست اراده نمی تواند انتظار پیشرفت و ترقی را داشته باشد بنابراین طلبگی راه آسانی نیست و نیازمند زحمت و اراده قوی است. اخلاص، همت، جدیت و کوشش و نظم از ویژگی های مهم طلاب به شمار می رود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه طلبه باید منظم باشد و با برنامه کارهای خود را پیش ببرد، گفت: طلبه کارش با قلم و بیان است بر این اساس از نظر ادبیات باید بسیار قوی باشد چرا که قلم و بیان احتیاج شدیدی به تقویت ادبیات دارد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی علم فقه را بسیار مهم دانست و گفت: تمام ابعاد زندگی انسان از جمله معارف اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی، قضایی و جهادی در فقه خلاصه می شود و فقیه باید به همه این علوم احاطه و اشراف داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلبه در کنار علم آموزی نباید از تهذیب نفس غفلت کند چرا تنها علم آموزی برای طلبه کفایت نمی کند، عنوان کرد: همیشه و در طول تاریخ اخلاق مورد توجه حوزویان بوده و در حوزه اهتمام ویژه ای به آن می شود علما و استادان اخلاق بسیاری مانند آیت الله حق شناس و یا شیخ زاهد در تهران وجود داشتند که کرسی اخلاق برگزار می کردند.

این مرجع تقلید تهجد، سحرخیزی و مداومت بر نماز شب را از دیگر شروط طلبگی بر شمرد و گفت: کسی که اهل نماز شب نیست نمی تواند به جایی برسد؛ بزرگان دین مدام طلاب را به نماز شب و سحر خیزی توصیه می کردند چرا که سحرخیزی و خلوت کردن با خدا لازمه طلبگی است.

وی با بیان اینکه کسی با نوار طلبه و فقیه نمی شود بلکه در محضر اساتیدی که متخلق به علم و اخلاق هستند طلبه رشد پیدا می کند، عنوان کرد: علمای بزرگ همیشه در کنار مردم بودند و به رفع مشکلات آنان اقدام می کردند طلاب نیز باید بر اساس سیره آن بزرگان در میان مردم و اجتماع حضور داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله حق شناس بسیار اهل تهجد بودند، گفت: ایشان در قلمرو کار خودش می شناخت چه کسی فقیر است و چه کسی بیماری دارد و مدام به آنها سر می زد تا مشکلات آنان را رفع کند؛ طلاب باید در اجتماع حضور داشته باشند که بتوانند مشکلات مردم را ببینند.

وی مبارزه با ظالمان، جباران و ستمکاران را از دیگر وظایف طلاب بیان کرد و اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: مسلمانان باید همیشه در برابر دشمنان اسلام مجهز باشند؛ طلبه باید خود را در برابر ظالمین و جباران مجهز کند، امروز زمینه خدمت مضاعف شده چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان خود را مجهز کردند تا بتوانند با اسلام مبارزه کنند که یکی از آنان جنگ تحمیلی بود تا از این طریق انقلاب را نابود کنند؛ علما و روحانیان شهدایی که در این هشت سال دادند بیش از همه اقشار بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا ادامه داد: چهل سال است که آمریکا با ما جنگ دارد و ما همیشه در مسیر استقامت و مقاومت ایستادگی کردیم.

وی هرگونه مذاکره با آمریکا را خیانت به انقلاب دانست و عنوان کرد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج خویش فرمودند آمریکا چهل سال است که در مقابل قدرت اسلام ایستاده و امروز دم از مذاکره می زند، اولا اینکه ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و اگر کسی بخواهد با آمریکا مذاکره کند یا خائن است و یا جاهل./813/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
احسنت چقدر این تیتر کوبنده و مهم بود و عرش رو تکون داد
0
0