۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۰۸۵۰
آیت الله شاهچراغی:

وجود مدارس علمیه در جای جای کشور عامل برکت است

وجود مدارس علمیه در جای جای کشور عامل برکت است
نماینده ولی فقیه در استان سمنان وجود مدارس علمیه در جای جای کشور را عامل برکت دانست و گفت: حوزه علمیه جایگاه بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان آیت الله سید محمد شاهچراغی در نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در محل دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله اشرفی عضو فقید این شورا وجود این عالم بزرگوار برای حوزه های علمیه استان و شهرستان شاهرود را برکت دانست و برای روح آن عالم گرانقدر علو درجات را مسئلت کرد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم برگزاری مداوم و مستمر به صورت فصلی نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان کاهش ثبت نام طلاب در حوزه های علمیه کشور و استان سمنان را موجب نگرانی دانست و بر ضرورت بررسی علل آن تاکید کرد.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به مسئولیت سنگین مدیران حوزه‌های علمیه در قبال جوانانی که با ورود به حوزه‌های علمیه اراده خود را در راستای کمک به اعتلای اسلام و تشیع نشان داده‌اند افزود: باید از خود بپرسیم برای طلاب چه کرده ایم نباید تنها نگاهمان به دفاتر رهبری به مراجع باشد و تقویت بنیه مالی حوزه‌ها در استان باید مدنظر قرار گیرد و امیدوارم این سفر حاوی خبرهای خوشی در این زمینه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان وجود مدارس علمیه در جای جای کشور را عامل برکت دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه جایگاه بسیار مهمی دارد، مسئولان، مدیران و اساتید از یاد نبرند که هدایت یک نفر بهتر است از آنچه خورشید به زمین تابیده است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه اگر ما بتوانیم در پرورش طلاب حوزه های علمیه سبب رشد عالمی همچون یکی از مراجع و علمای عظام باشیم برای ما کافی است هر چند که باید این تلاش را در پرورش یکایک طلاب بکار بندیم، افزود: از مسئولان حوزه های علمیه کشور نیز می خواهیم همه تلاش خود را در راستای رشد فعالیت کمی و کیفی مدارس علمیه و معیشت طلاب بکار بندند./977/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات