۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۸۵۲

۵ نشانه مسلم ظهور به روایت ثارالله

۵ نشانه مسلم ظهور به روایت ثارالله
امام حسین(ع) در ذیل روایتی می‌فرماید: برای ظهور مهدی پنج نشانه مسلم است:سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی، فرو رفتن در بیابان بیداء و کشته شدن آن جان پاک و قدسی به نام نفس زکیه.

به گزارش خبرگزاری رسا، «از حسین(ع) تا مهدی(عج)» عنوانی از مجموعه «چهل حدیث» از میان احادیث و روایات مهدوی است که به همت واحد پژوهش و تحقیق مؤسسه فرهنگی موعود عصر(عج) تألیف شده است. این کتاب در ۲ بخش تنظیم و تدوین شده است.

بخش اول فرمایشات حضرت حسین‌ بن علی(ع) درباره حضرت صاحب ‏الزمان(عج) را تقدیم خوانندگان می‌کند. بخش دوم نیز فرمایشات و بیانات حضرت مهدی(عج) درباره امام حسین(ع) را در خود جای داده است.

۵ نشانه مسلم ظهور به روایت ثارالله

در این کتاب از زبان سید و سالار شهیدان درباره اباصالح المهدی(عج) می‌خوانیم:

امام حسین(ع) می‌فرمایند: برای صاحب این أمر یعنی حضرت مهدی ۲ گونه غیبت است:

یکی آن قدر به درازا می‌کشد که برخی گویند: او مرده است و بعضی گویند: او کشته شده؛ گروه سومی گویند: او رفته است.

هیچ کس از دوست و دشمن بر جای او آگاه نمی‌شود، مگر آن دوستدار سر کاملی که حضرت سرپرستی او را عهده‌دار گشته است.

برای ظهور مهدی آل محمد (ص) پنج نشانه مسلم است: سفیانی، یمانی، صیحه آسمانی، فرورفتن در بیابان بیداء و کشته شدن آن جان پاک و قدسی به نام نفس زکیه.

 

در روایت دیگری از امام حسین(ع) نقل شده که ایشان فرمودند: پیش از ظهور قائم آل محمد (ص) قطعاً نشانه‌هایی از جانب خدا برای اهل ایمان رخ می دهد که در ضمن این آیه شریفه به آن‌ها اشاره شده است: «وَلَنَبْلُوَنَّکُم بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»(بقره-١٥٥)؛ و ما به یقین شما را با چیزهایی می‌آزماییم.

یعنی مؤمنان پیش از خروج قائم با «ترس»، «گرسنگی»، «نقصان أموال»، «نقصان جان‌ها» و با «نقصان محصولات زراعی» آزمایش می‌شوند «و صابران را» در آن روز به نزدیک بودن ظهور قائم آل محمد (ص) بشارت ده.

تفسیر امام عصر(عج) از تأویل «کهیعص»/ اخبار غیبی که برای زکریای نبی فاش شد

همچنین در کتاب «از حسین(ع) تا مهدی(عج)» پیرامون روایاتی که از امام عصر(عج) درباره امام حسین(ع) نقل شده می‌خوانیم:

احمد بن اسحاق پس از مناظره‌ای که با یکی از دشمنان اهل بیت(ع) داشت، وقتی می‌بیند از مجاب کردن او ناتوان است، به خدمت امام عسکری(ع) می‌رسد تا جواب‌ها را از ایشان بپرسد. آن حضرت هم او و سعد بن عبدالله اشعری را که به همراهش بود به فرزند بزرگوارشان ارجاع می‌دهند. از جمله سؤالات آن‌ها از حضرت مهدی(عج) این سؤال است که:

از تأویل «کهیعص» مرا مطلع فرمایید.

امام عصر(عج) در جواب فرمودند: این حروف از اخبار غیبیه است که خداوند زکریا را از آن مطلع کرد. سپس داستان را برای حضرت محمد(ص) بیان فرمود و خلاصه ماجرا این است که زکریا از خداوند درخواست کرد که اسامی پنج تن را به او یاد دهد و جبرئیل فرود آمده، اسامی پنج‌گانه را به ایشان تعلیم داد. هر زمان که زکریا نام محمد، علی، فاطمه و حسن را می برد، شاد می‌شد، ولی آنگاه که نام مقدس امام حسین(ع) را می‌برد، دلش شکسته و اشکش جاری می‌گشت. روزی گفت: خدایا! مرا چه می‌شود که هرگاه نام چهار تن بالا را می‌برم، دلم تسلی می‌یابد و هرگاه نام مبارک حسین(ع) را می‌برم، اشکم جاری می‌شود و نفسم در سینه گره می خورد؟ خداوند از حادثه مربوط به امام حسین(ع) بدین گونه خبر داد که کهیعص.

امام عصر(عج) در ادامه فرمودند که: «کاف» اسم کربلا و «هاء» اشاره به هلاکت و شهادت خاندان عترت است؛ «یاء» اشاره به یزید است که بر حسین ظلم نمود؛ «عین» اشاره به عطش و تشنگی حسین و یاران عزیز اوست و «ص» اشاره به صبر آن حضرت در مقابل مصایب و شداید است.

 از دیگر آثار ویژه ماه محرم مؤسسه موعود عصر(عج) که در سایت فروشگاه اینترنتی «یاران» قابل دسترسی است می‌توان به کتاب‌های از قله عاشورا تا دریای ظهور، شعور و شهود عاشورائیان، دیوان امام حسین(ع) (اشعار منسوب به امام حسین)، زنان عاشورایی و ماه‌ترین (زندگینامه و معرفی نامه حضرت عباس) اشاره کرد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات