۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۸۶۲
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

احیای موقوفات حوزوی راه حل مشکلات مالی مدارس علمیه است

احیای موقوفات حوزوی راه حل مشکلات مالی مدارس علمیه است
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت: احیای موقوفات حوزوی می تواند بخش اعظمی از مشکلات مالی مدارس علمیه را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان که با حضور آیت الله شاهچراغی و اعضای این شورا در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: قریب به 100 هزار طلبه در سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه کشور در 534 مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی می پردازند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با اظهار خرسندی از عملکرد درخشان حوزه علمیه استان سمنان در طی قرن ها قدمت و تحصیل بیش از یک هزار طلبه در سال جدید تحصیلی مدارس علمیه این استان، افزود: به لطف خداوند افق بسیار روشنی پیش روی حوزه های علمیه و روحانیت در همه عرصه های مختلف داخلی و بین المللی قرار دارد.

وی بیان کرد: احیای موقوفات حوزوی و ایجاد وقف های جدید در این بخش با هدف خودکفایی و رفع مشکلات مالی مدارس علمیه، کادر و طلاب حوزه ها اولویت نخست مدیریت حوزه های علمیه کشور در دوره مدیریت آیت الله اعرافی است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به وجود قریب به 190 هزار رقبه موقوفه حوزوی شناسایی شده در سطح کشور که درآمد بسیار ناچیز و محدودی از آنها به مدارس علمیه می رسد، خاطرنشان کرد: اصلاح این روند می تواند بخش اعظمی از مشکلات مالی مدارس علمیه را مرتفع کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: قاطعانه می گویم با روندی که در احیای موقوفات حوزوی از سوی مدیریت حوزه های علمیه در پیش گرفته شده و با تلاش در سطح استانها ظرف پنج سال آینده می توانیم تمامی مخارج مدارس علمیه را از طریق موقوفات تامین کنیم./977/پ210/ب1

ارسال نظرات