۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۲۰۸۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ایمان و استقامت در راه هدف لازمه حرکت در مسیر انقلاب است

ایمان و استقامت در راه هدف لازمه حرکت در مسیر انقلاب است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هدف شناسی، ایمان به هدف و استقامت در راه هدف از ملزومات اصلی ایستادگی و تداوم حرکت در مسیر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و معاونان صداوسیمای خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت ایمان و استقامت در مسیر الهی، اظهار کرد: پیامبران و انبیا و اولیای الهی به هدف خود ایمان داشته و در این مسیر استقامت می‌کردند؛ ازاین‌رو ما هم باید بکوشیم در مسیر هدف متعالی خود استقامت داشته باشیم.

وی افزود: خداوند در آیه 112 سوره هود خطاب به رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «فَاسْتَقِمْ کمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَک وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» و تأکید می‌کند پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن و همچنین کسانی که با تو به‌سوی خدا آمده‌اند باید استقامت کرده و طغیان نکنید؛ زیرا خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام راحل هم این‌گونه بود و به هدف خود ایمان داشت؛ به همین دلیل هم در وهله نخست تز حکومت اسلامی را تحت عنوان ولایت فقیه نوشت و به این باور داشت که شدنی است.

وی اظهار کرد: شهید مطهری در بازگشت از فرانسه و پس از دیدار با امام راحل، در پاسخ به دوستانش که از او پرسیده بودند امام را چگونه یافتی، گفت: چهار «آمن» در امام دیدم؛ آمن به هدف، آمن بسبیله، آمن بقوله و آمن بربه.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام به هدف خود ایمان داشت؛ به‌گونه‌ای که اگر تمام دنیا در مقابل او می‌ایستادند نمی‌توانستند او را از هدفش منصرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین امام راحل به راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت و کسی نمی‌توانست وی را از این راه منصرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام خمینی (ره) «آمن بقوله» بود یعنی به سخنی که می‌گفت ایمان داشت و بالاتر از همه «آمن بربه» بود و همواره دست خداوند را در تمام امور به‌وضوح حس می‌کرد.

وی افزود: پایداری امام در راه هدف به‌اندازه‌ای بود که وقتی یاران انقلاب به شهادت می‌رسیدند و برخی بسیار نگران می‌شدند امام می‌فرمود انقلاب قائم به شخص نیست، ما را بکشید ما زنده‌تر می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام اسوه هدف شناسی، ایمان به هدف و استقامت در راه هدف بود؛ به همین دلیل هم توانست انقلابی را پایه‌ریزی کند که زمینه‌ساز تمدن جهانی اسلام و حکومت عدل مهدوی باشد./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6

1

هادی رحیمی
ارسال نظرات