۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۲۰۸۷۷
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خواستار شد؛

لزوم تقویت ارتباط و تعامل علمای قم با دیگر کشورها

لزوم تقویت ارتباط و تعامل علمای قم با دیگر کشورها
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خواستار تقویت ارتباط و تعامل علمای قم با اندیشمندان و علمای دیگر کشورها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رییس و جمعی از اعضای مجمع عالی تفسیر قرآن کریم امروز با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های این مجمع برای اعتلای فرهنگ قرآنی، نسبت به ارتباط گیری مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با علمای نجف تأکید کرد: ابتدا باید سعی کنید با بزرگان و اعاظم حوزه نجف ارتباط بگیرید و از ایشان برای گسترش فعالیت‌های قرآنی دعوت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر گسترش دروس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در حوزه علمیه قم تأکید کرد: در حوزه تا حد زیادی روی قرآن کار شده ولی در مورد نهج البلاغه و نیز صحیفه سجادیه هنوز کار جدی صورت نگرفته است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ادامه ارتباط علمای حوزه قم با حوزه‌های علمیه دیگر بلاد را ضرورتی غیر قابل انکار برشمرد و یادآور شد: وقتی دانشجویان کشور ما به کشورهای دیگر سفر می کنند و یا به نوعی دو مرکز علمی دانشگاهی با هم مرتبط می شوند نمی تواند زیاد در انتقال فرهنگ ناب مؤثر باشد ولی ارتباط حوزه های علمیه با هم و سفر طلاب و اساتید حوزه قم به دیگر حوزه ها در این مسأله اثر بسزایی دارد و مسلما تأثیر حوزه های علمیه در مراکز بیشتر است و فرهنگ را منتقل می کند.

وی بیان داشت: البته مسأله ارتباط یک بحث مفصل است که باید دید اصلا از ما برمی آید یا نمی آید؟ ولی به هرحال باید جرقه کار زده بشود هرچند اثرش برای ده سال یا 20 سال آینده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در پایان خطاب به اعضای مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شما با توجه به حوزه فعالیتی که دارید الان کار خود را روی تفسیر و محوریت تفسیر و گسترش جریان قرآن متمرکز و سعی کنید ارتباط خود را با حوزه های علمیه دیگر در موضوع قرآن به ویژه حوزه لبنان و نجف ادامه بدهید./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
توصیه ایشان به تعامل علمی در علوم قرآنی با دیگر مراکز مهم علمی دنیا را باید به خوبی اجرا نمود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
احسنت
0
0