۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۰۸۷۹

تاکید آیت الله نجفی بر توجه به مبانی همزیستی مسالمت آمیز در جامعه

تاکید آیت الله نجفی بر توجه به مبانی همزیستی مسالمت آمیز در جامعه
یکی از مراجع تقلید نجف اظهار داشت که مکتب اهل بیت (ع) بر رعایت مبانی همزیستی مسالمت آمیز تاکید وافری دارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از پیروان ادیان و مذاهب مختلف پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار گفت: مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بر زندگی مسالمت آمیز در جامعه تاکید وافری دارد همان طور در حدیثی از حضرت علی (علیه السلام) می خوانیم « النَّاسِ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ».[1] حکماء عبارتی آشکارتر از این حدیث پیدا نکردند که بتواند وظیفه انسان عاقل در جامعه و روابطش با دیگران را بیان کند.

وی افزود: عراق در طول تاریخ نسبت به سایر کشورهای جهان بیشترین مرکزیت دینی و مذهبی را برعهده داشته و نجف اشرف یکی از شهرهای است که خداوند متعال، آن را از سایر شهرها متمایز ساخته است. نجف در طول قرن های گذشته مدافع اسلام اصیل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده و حوزه های علمیه این شهر مرجعی برای سایر حوزه های علمیه محسوب می شده است.

این مرجع تقلید حفظ وحدت در شرایط کنونی عراق را ضروری دانست و تصریح کرد که همه باید به وظیفه خود در اصلاح واقعیت های موجود عراق عمل کنند تا شاهد ثبات، پیشرفت، اصلاح جامعه و نابودی مظاهر فساد باقی مانده از نظام دیکتاتوری دوران صدام باشیم.

وی خواستار توجه به جوانان شد و اظهار داشت که باید به جوانان توجه وافری کرد و مراقب بود که در دام انحرافات قرار نگیرند و در مسیر صحیح فکری و عقایدی باقی بمانند.

حضرت آیت الله نجفی، با بیان اینکه عراق دارای منابع و ثروت های خدادادی بسیاری است، بیان داشت: عراق تنها کشوری است که از نظر جغرافیایی، منابع معدنی، کشاورزی و اقتصادی در حد بسیار بالایی قرار دارد و همچنین از نیروی انسانی با هوش و استعداد بسیار برخوردار است.

------------------------------------

[1] مردم دو دسته اند، دسته اي برادر ديني تو (و مسلمانند) و دسته اي ديگر همانند تو درآفرينش ( و داراي حقوق انساني )هستند.

ارسال نظرات