۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۰۸۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رونق و نشاط علمی وجه تمایز حوزه با سایر مراکز علمی است

رونق و نشاط علمی وجه تمایز حوزه با سایر مراکز علمی است
حجت الاسلام مشایخ گفت: امروز چشم انداز همه مدارس علمیه باید پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با اشاره به نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در رشد دینی و علمی جامعه اسلامی، گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فق‌های بزرگ دینی بوده است.
 
وی با بیان این که شخصیت‌های بسیار بنام و صاحب نامی در سطح حوزه‌های علمیه تربیت و پرورش یافتند که در دوران خود فخر شیعه و جهان اسلام بودند، افزود: مسیر حرکت امروز حوزه‌های علمیه نیز باید همچون گذشته پرروش نخبگان علمی باشد.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که پرورش نخبگان علمی در حوزه الزاماتی نیاز دارد که باید نسبت به آن توجه کرد، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تحقق اهداف عالی حوزه که همان پرورش نخبگان علمی و اخلاقی است بهره گرفته شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر همه امکانات و ظرفیت‌ها برای حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه فراهم است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ گاه مشکلات و کمبود‌ها نتوانسته مانعی برای پیشرفت علمی حوزه‌های علمیه باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه همواره مهم‌ترین مراکز علمی و دینی در جامعه اسلامی بوده اند، گفت: امروز نیز حوزه رکن اصلی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در جامعه اسلامی است و این جایگاه باید با تلاش و مجاهدت علمی حفظ و تقویت شود.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امروز چشم انداز همه مدارس علمیه باید پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی باشد، بیان داشت: رونق و نشاط علمی، وجه تمایز حوزه با سایر مراکز علمی و آموزشی است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از پیشرفت‌های علمی در جامعه اسلامی عصبانی است و تلاش می‌کند مسیر حرکت این مراکز را منحرف کند، خاطرنشان کرد: حوزه نیز به عنوان رکن اصلی انقلاب اسلامی از این هدف دشمن مستثنی نبوده و نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، توجه به اصول اخلاقی و تربیتی در حوزه را نیز یک اصل مهم و انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: اخلاق و تربیت باید محور اصلی همه فعالیت‌های حوزه قرار گیرد تا شاهد رشد و بالندگی آن در جامعه اسلامی باشیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات