۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۰۸۹۲
کارشناس مسائل غرب آسیا:

مذاکره، راه به زانو در آوردن ملت‌ها از سوی آمریکا است

مذاکره، راه به زانو در آوردن ملت‌ها از سوی آمریکا است
سعیداوی با اشاره به بحث مذاکره با آمریکا، گفت: مذاکره راه به زانو در آوردن ملت‌ها از سوی آمریکا است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نماد خِیر در جهان کنونی است، اظهار داشت: آمریکا با همه ترفند‌ها و حقه‌ها در پی به زانو در آوردن جمهوری اسلامی است؛ از سوی دیگر به همه کشور‌ها می‌خواهد بگوید که اگر خواهان عزت ملی، آزادی و استقلال و پیروی از خیر هستید، عاقبتی همچون ایران خواهید داشت و ایرانی که ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی کرد در نهایت در برابر ما به مذاکره نشست و در برابر خواست هایمان تسلیم شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: راه به زانو در آوردن ملت‌ها از سوی آمریکا در مذاکره است، آمریکایی‌ها از رهگذر تکبر و زورمداری و بی حرمتی به طرف مقابل پای میز مذاکره می‌نشیند و در مذاکرات برجام همگان شاهد بودند که آمریکایی‌ها به صورت یک طرفه معاهده بین المللی برجام را نقض کردند.

سعیداوی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی در مذاکرات برجام از سوی آمریکا نادیده گرفته شدند، تصریح کرد: در برجام با چندین کشور وارد مذاکره شدیم، اروپایی‌ها در برابر لگدمال شدن عزت شان، هیچگونه واکنشی نشان نمی‌دهند، سکوت شان در برابر کارشکنی‌های آمریکا چه بسا از روی ترس و یا رشوه باشد.

وی با اشاره به اهانت‌های مکرر آمریکا به اروپا گفت: رهبری از عدم مذاکره پیرامون عزت و امنیت ملی و قداست انقلاب اسلامی سخن می‌گوید، اما برخی در دستگاه دیپلماسی تحت لوای منافع مملکت ایده مذاکره با همگان را طرح می‌کنند در حالی که طبق قانون اساسی پیرامون مسائل مهمی که جنبه امنیت ملی داشته باشند، فصل الخطاب رهبرانقلاب است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: مردم متوجه شدند که با مذاکره نه تنها تغییر مثبتی روی نمی‌دهد بلکه اوضاع بدتر خواهد شد؛ از این رو مردم و رهبرانقلاب خواهان مذاکره نیستند مگر اینکه آمریکایی‌ها دست از روحیه استکبارستیزانه برداشته و رفتارشان را نسبت به ملت‌های محروم و مظلوم به ویژه ایران اسلامی تغییر دهند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
م.ت
Iran, Islamic Republic of
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
عالی بود ...طبق فرموده رهبر عزیزمان آمریکا غیرقابل اعتماد است و ما هم عملا درفرجام برجام شاهد آن بودیم .. دلیلی ندارد که از یک سوراخ دو بار گزیده شویم.!!
0
0