۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۰۹۱۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

هنر ابزاری مناسب برای تبلیغ روحیه انقلابی است

هنر ابزاری مناسب برای تبلیغ روحیه انقلابی است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: هنر می‌تواند ابزاری مناسب و کارآمد برای تبلیغ روحیه انقلابی و اسلامی جمهوری اسلامی ایران در دیگر جوامع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والسلمین سید علیرضا عبادیی عصر امروز در دیدار رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام و ایران در سال‌های اخیر از نظر هنری از کشور پیشی گرفته‌اند و جمهوری اسلامی و هنرمندان این نظام باید تلاش کنند تا خود را در عرصه هنر به کشورهای پیشرفت کرده در این زمینه برسانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه هنر است گفت: کشور دارای هنرمندان جوان و مستعد زیادی است که با برنامه‌ریزی و آموزش می‌توان آن‌ها را به سطح بالای جهانی رساند و از آن‌ها در زمینه تبلیغات اسلامی بهره برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر باید در زمینه‌های معرفتی و مقاومتی نمود پیدا کند خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد مقاومت و انقلاب در جوامع اسلامی و غیر اسلامی محسوب می‌شود و مسئولان امر باید با تقویت هنرمندان و هدایت هنر به سمت‌وسوی تبلیغات اسلامی، روحیه انقلابی و مقاومت را در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی در خصوص مقاومت و انقلاب آثار فاخر و تأثیرگذاری در کشور تولیدشده است بیان کرد: باید بیش‌ازپیش در زمینه تولید محتوای هنری، هم‌راستای مقاومت و تبلیغات اسلامی و انقلاب تلاش کرد، چراکه امروز هنر اساسی‌ترین ابزار تبلیغ و تأثیرگذار برجهانیان است.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان این‌که دشمنان اسلام و ایران به‌خوبی از تأثیر هنر در تبلیغات آگاه هستند و در این زمینه اقدامات وسیع و تأثیرگذاری را انجام داده‌اند، گفت: مکتب اسلام دارای هنرهای اصیل انسانی و الهی است و ما می‌توانیم با بهره‌گیری از این هنرها در مقابل هجمه تبلیغات غیر اسلامی دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان که بهترین پاسخ در مقابل تبلیغات منفی و ضداسلامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی تولید محتوای هنری صادقانه و نیکو است تصریح کرد: باید فاصله زیادی که از نظر هنری با دشمنان اسلام گرفته‌ایم از بین ببریم تا مانع از پیروزی آنان در عرصه تبلیغات و تهاجم فرهنگی شویم.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه علاوه بر رخدادهای فرهنگی سیاسی متعدد در کشور، وقایع فرهنگی و انقلابی فراوانی در دیگر کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه و لبنان وجود دارد اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند با بهره‌گیری از این وقایع تاریخی جبهه مقاومت و انقلاب، محتوای تبلیغاتی مؤثری در زمینه انقلاب و مقاومت‌های اسلامی تولید کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با استفاده از ابزار گوناگون فناوری ازجمله شبکه‌های اجتماعی در تلاش‌اند تبلیغات ضداسلامی انجام دهند افزود: جوانان انقلابی باید در مقابل اقدامات و فعالیت‌های دشمنان در شبکه‌های اجتماعی که امروز یکی از مؤثرترین ابزار تبلیغات فرهنگی است بایستند و از هویت دین در مقابل تهدیدات دشمن حمایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول 40 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنرمندان فعالیت‌های تأثیرگذار و شایسته‌ای داشته‌اند خاطرنشان کرد: باید از هنرمندان عرصه انقلاب و مقاومت تجلیل شود و در خصوص افزایش فعالیت‌های آن‌ها در زمینه‌های تبلیغات اسلامی و انقلابی بیش‌ازپیش حمایت شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان فرهنگ اجتماعی را به افراد جامعه یادآور می‌شوند گفت: متأسفانه گاهی هنرمندان آثاری فاقد محتوای فرهنگ اسلامی ایرانی تولید می‌کنند و باید تلاش کنند تا آثاری در راستای ارزش‌ها اسلامی تولید کنند./۹۳۱۴/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات