۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۹۱۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران خبر داد؛

پذیرش یک هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران استان تهران

پذیرش یک هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران استان تهران
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران یک پدیده و معجزه الهی است، گفت: بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران تهران پذیرش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در حاشیه مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از خداوند منان سال پر خیر و برکتی برای طلاب و مسؤولان حوزوی آرزو کرد.

وی با اشاره به ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، ادامه داد: با توجه به مقارن شدن آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه با ایام جانسوز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) می طلبد طلاب خواهر و برادر توجه ویژه ای به رسالت زینبی و حسینی خود داشته باشند تا با الگو گیری از قیام امام حسین(ع) و پیام رسانی حضرت زینب(س) مسیر حرکت علمی و معنوی خود را به خوبی ترسیم و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان اینکه امسال مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید با حضور طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد، ابراز کرد: این مراسم با حضور علما و فضلا برجسته، مسؤولان کشوری و حوزوی، طلاب و هیات امناء حوزه های علمیه استان تهران برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: سالهای گذشته طلاب شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بالغ بر 6 هزار طلبه بود اما امسال با حضور پرشور و با نشاط طلاب شاهد افزایش تعداد طلاب شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بودیم.

وی درخصوص کم و کیف پذیرش طلاب جدیدالورود، گفت: امسال طلاب پذیرفته شده در حوزه های علمیه خواهران استان تهران بالغ بر یک هزار و 500 طلبه است؛ همه طلاب پذیرفته شده پس از قبولی در آزمون کتبی و طی مراحل دیگر پذیرش توانستند توفیق بزرگ سربازی امام زمان(عج) را اخذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با تاکید بر اینکه طلاب باید آیات و روایاتی که به تبیین وظایف عالم و متعلم می پردازند مورد مطالعه و بررسی قرار دهند، گفت: طلاب با این اقدام می توانند مسیر طلبگی خودشان را به درستی ترسیم کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: همچنین طلاب بیانات بزرگان دین مانند امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار که در زمینه رسالت طلبگی فرمودند را مورد توجه و مطالعه قرار دهند زیرا مسیر طبلگی مسیری نیست که انسان فرصت آزمون و خطا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید از همان ابتدای طلبگی نهایت و غایت طلبگی را شناسایی کنند، گفت: طلاب باید ملتزم به لوازم طلبگی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه خواهران یک پدیده و معجزه الهی است، خاطرنشان کرد: آرزوی توفیق و موفقیت برای تمامی طلاب حوزه های علمیه دارم و امیدوار هستم سال پیش رو سال موفقیت های بیشتر و درخشش روزافزون خواهران طلبه باشد همانطور که در این چند ساله عمر حوزه علمیه خواهران این چنین بوده است./813/ت210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات