۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۹۱۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

رسالت طلاب گسترش معارف دینی و نشر پیام اسلام در جهان است

رسالت طلاب گسترش معارف دینی و نشر پیام اسلام در جهان است
هاشمی علیا با بیان اینکه رسالت طلاب گسترش معارف دینی و نشر پیام اسلام در جهان است، گفت: طلبه باید جامعه را با آموزه های قرآن و احکام فقهی آشنا کند.

سرکار خانم سیده‌انسیه هاشمی علیا مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س)، امروز در حاشیه مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین مهمترین وظایف طلاب در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: رسالت طلاب گسترش معارف دینی و نشر پیام اسلام در جهان است.

وی با بیان اینکه طلبه باید جامعه را با آموزه های قرآن و احکام فقهی آشنا کند، ادامه داد: رسالت دیگر طلاب هدایت بشر برای تشکیل یک جامعه اسلامی با اهداف منطبق بر شرع و همچنین تامین سیاست و آموزه های اخلاقی است.

هاشمی علیا ادامه داد: طلبه زمانی می تواند به رسالت خود درست عمل کند که آموزش های لازم معارف اسلامی را کسب کرده باشد در این صورت است که طلبه با انگیزه و نشاط بالا تمام کوشش خود را در راستای تحقق اهدافش به کار می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) اضافه کرد: چنین طلبه ای با تمام وجود همه آموزه های قرآنی را در ابعاد مختلف چه در مسائل فردی و چه در زمینه اجتماعی اعم از اخلاقی، دینی و سیاسی فرا گرفته در جامعه خود و در عرصه بین المللی نشر می دهد.

وی ضمن تبریک به طلاب پذیرفته شده جدیدالوورد، گفت: طلاب جدیدالورود باید به دو نکته مهم توجه داشته باشند نخست اینکه اهتمام ویژه ای به آموزش و کسب مهارت ها و علوم و فنونی که اساتید آموزش می دهند، داشته باشند؛ لازم است طلاب در این آموزش ها از عمق وجود به دنبال این فراگیری باشند.

هاشمی علیا ادامه داد: همچنین طلاب با نگاه به زندگی بزرگان و علمای به نامی همچون بانو مجتهده امین اصفهانی و غیره می توانند مسیر طلبگی را با موفقیت طی کنند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) در ادامه بیان داشت: تمایز طلبه با سایر دانش پژوهان این است که طلبه باید متخلق به اخلاق حسنه باشد اخلاقی که با تهذیب نفس و خودسازی در وجود او نفوذ کند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات