۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۰۹۱۹
بختیاری مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های کمیته امداد | تمرکز بر مسأله توانمندسازی مددجویان

گزارشی از فعالیت های کمیته امداد | تمرکز بر مسأله توانمندسازی مددجویان
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده پرداخت و گفت: درصدد آن هستیم تا ارائه خدمات به مددجویان به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام گیرد.

به گزاررش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امشب در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تقدیر از تلاش های مهندس فتاح رییس سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ایشان خدمات بسیار خوبی انجام دادند و زحمت فراوانی در راستای محرومیت زدایی کشیدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد، یادگار امام خمینی(ره) بوده و منشأ برکات بسیاری در کشور است، به مسأله تکریم مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت مستمری دیگر به صورت چهره به چهره صورت نمی گیرد و ما با اخذ شماره حساب مددجویان، مستمری آنها را به صورت الکترونیکی پرداخت می کنیم.

بختیاری با اشاره به اینکه مسأله تکریم و حفظ حرمت مددجویان به خوبی انجام می شود، افزود: درصدد آن هستیم تا کل خدماتی که ارائه می دهیم را به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام دهیم تا حرمت مددجویان به خوبی حفظ شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: با توجه به این که بالای 70 درصد از مددجویان کمیته امداد را بانوان تشکیل می دهند، سعی کرده ایم برای آنها مددکار خانم تعیین کنیم تا به امورشان به آسانی رسیدگی شود؛ هم اکنون این طرح در قم، کرمان و فارس صورت گرفته و به زودی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی از پیگیری طرح «زندگی دوباره» در کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و ابراز کرد: طرحی با عنوان دوباره زندگی در کمیته امداد پیگیری می شود که زوج هایی که متارکه کرده اند را با رایزنی ها و مشاوره های متعدد بار دیگر به زندگی مشترکشان باز می گردانیم و به آنها خدمات فرهنگی ارائه می دهیم؛ تا کنون 160 زوج در قم با این طرح بار دیگر به زندگی مشترک خود بازگشته اند.

بختیاری همچنین طرح راه اندازی مراکز نیکوکاری مسجد محور را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این مراکز در مساجد راه اندازی می شود و مردم و متدینان، فقرای آن محل را معرفی می کنند و ما از آنها حمایت می کنیم؛ تا کنون 200 مرکز راه اندازی شده است و در حال توسعه دادن به آن هستیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب بنده بر مسأله «توامندسازی و ایجاد درآمد با ثبات و رعایت تکریم مددجویان» تأکید داشته اند، اظهار کرد: در این زمینه ها کارهای ارزشمندی صورت گرفته است؛ ما در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد مددجویان مسأله اشتغال، مسکن و فعالیت های فرهنگی را با جدیت دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای قم حدود هزار و 300 سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده بود، از ایجاد هزار و 410 شغل در سال گذشته در قم خبر داد و گفت: امسال هزار و 500 سهمیه اشتغال برای قم در نظر گرفته شده است و با تلاش های رییس محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) قم امیدواریم این رقم به 3 هزار شغل برسد.

بختیاری با بیان اینکه 365 هزار دانش آموز و 67 تا 70 هزار دانشجو در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، خاطرنشان کرد: این مسأله ظرفیت بسیار استثنایی است تا برای آنها برامه های ویژه داشته باشیم و آنها را به سربازان خدوم نظام و انقلاب تبدیل کنیم؛ امروز یکی از سخنگویان کمیسیون های تخصصی مجلس از مددجویان کمیته امداد بوده و خودشان هم هر کجا می رود این مسأله را مطرح می کنند.

وی در پایان با اشاره به صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: ما شعبه های این صندوق را در همه استان های کشور راه اندازی کرده ایم و به مددجویان وام با کارمزد صفر درصد اعطا می کنیم تا به همگان بفهمانیم که می شود تسهیلات بدون ربح و ربا به مردم اعطا کرد؛ تا کنون 3 هزار نفر در قم از این صندوق وام گرفته اند و یک ریال هم از آنها کارمزد گرفته نشده است./841/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات