۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۰۹۲۴
پارسا:

با فرار مالیاتی و تضییع حقوق جامعه برخورد جدی می کنیم

با فرار مالیاتی و تضییع حقوق جامعه برخورد جدی می کنیم
رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد که سازمان امور مالیاتی با فساد و فرار مالیاتی مبارزه بی امان دارد اما متأسفانه عده ای با ثروت و قدرت کار خود را پیش می برند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دریافت مالیات نسبت به خرج ها جاری دولت بسیار کم است، گفت: چاره ای نداریم به جز این که درآمد و ثروت بیشتری دارند مالیات بدهند و با فرارهای مالیاتی برخورد کنیم.

وی افزود: مالیات گرفتن در دنیا به این صورت است که مردم خوداظهاری صادقانه دارند و مالیات را می پردازند و 30 درصد درآمدهای همه مردم به نام مالیات در اختیار دولت ها قرار می گیرد اما این عدد در کشور ما 8 درصد است چرا که خوداظهاری صادقانه صورت نمی گیرد و سازمان مالیاتی تا کنون اطلاعات دقیقی از وضعیت درآمد مردم نداشته است.

پارسا اظهار داشت: امروزه با هماهنگی در جلسه سران قوا و دستگاه های اجرایی، آمارها و اطلاعات به سازمان مالیات رسیده و در حال حاضر می دانیم چه کسانی میلیاردی درآمد و سود دارند و چه کسانی زندگی و درآمد عادی دارند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه مالیات ادامه داد: وضعیت به گونه ای است که باور نداریم این مالیات به معنای رسیدگی به حقوق عامه مردم و اداره جامعه اسلامی است، مردم باید متناسب با درآمد و ثروت خود باید مالیات پرداخت کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی ابراز داشت: نظام اسلامی قائم به عدالت است و اگر دنبال عدالت می گردیم حتما باید مالیات ها متناسب با وضعیت اقتصادی افراد باشد، البته سعی داریم در این مسیر به تولیدکننده واقعی  و اقشار ضعیف کمک کنیم تا دچار مشکل نشوند.

وی عنوان کرد: این موارد در دستور کار ما قرار دارد و همکاری مردم را می طلبد، سازمان امور مالیاتی با فساد و فرار مالیاتی مبارزه بی امان دارد اما متأسفانه عده ای با ثروت و قدرت کار خود را پیش می برند، ما مراقب اقشار ضعیف هستیم و در حال حاضر همه مالیات به اندازه نصف امورات جاری مملکت است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات