۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۲۰۹۴۸
نماینده ولی فقیه در عراق:

حرکت بزرگ اربعین زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است + فیلم

حرکت بزرگ اربعین زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است + فیلم
آیت الله حسینی با اشاره به حضور افراد غیر مسلمان و غیر شیعه در راهپیمایی اربعین تأکید کرد که عاشورا و اربعین مایه وحدت همه ادیان و مذاهب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین از صبح امروز در مسجد مقدس جمکران آغاز و تا عصر فردا ادامه دارد.

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق در این نشست با اشاره به موضوع اربعین امام حسین(ع) اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) یک خاتمه نیست بلکه شروع بسیار مقدسی است و به همین جهت شاید مسأله اربعین اشاره به استمرار این حرکت دارد.

وی حرکت امام حسین(ع) را تجلی مقابله حق و باطل دانست و تأکید کرد: اصحاب امام حسین(ع) به اراده الهی و خصوصیتی که خداوند متعال در نظر گرفته بودند چینش شده بودند به همین جهت بسیاری از بزرگان آن روز که انسان های شریفی هم بودند در کربلا حضور نداشتند از این رو سیدالشهدا فرمودند که من اصحابی با وفا تر از اصحابم سراغ ندارم.

آیت الله حسینی ابراز داشت: دشمنان در طول تاریخ جنایتی به بزرگی روز عاشورا انجام نداده اند هرچند شاید جنایت های بزرگ دیگری هم رخ داد از جمله مغول ها که کشتارهای بزرگی به راه می‌ انداختند و روی سرهای بریده فرش می‌ انداختند و می‌ نشستند، اما در قضیه کربلا کسانی مقابل حضرت قرار گرفتند که ایشان را می‌ شناختند و مناقب ایشان را می‌ دانستند و دیده بودند ولی برای جاه و مقام این جنایت را مرتکب شدند و اشرف مخلوق های خدا را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که درس های بزرگی از عاشورا گرفته می‌ شود، گفت: اگر امام حسین(ع) برای قدرت طلبی خروج کرده بود جای حرف بود ولی ایشان با دعوت مردم کوفه به کربلا آمدند تا با میل و رغبت مردم یک نظام اسلامی را تشکیل بدهند حتی بعد از بیعت شکنی مردم فرمودند اگر می‌ خواهید برمی گردم ولی بدانید که مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق اضافه کرد: به همین دلایل است که باید حرکت امام حسین(ع) در روز عاشورا بماند و این وعده پیامبر است که قضیه شهادت امام حسین(ع) هرگز فراموش نمی شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب نیز قضیه سیدالشهدا(ع) مخصوص شیعه نیست و همه فرق و مذاهب و ادیان از اباعبدالله الحسین(ع) الگو می‌ گیرند.

وی تصریح کرد: ما از بین مسیحیان، اهل سنت و ایزدی ها افراد زیادی داریم که در مسیر نجف تا کربلا دارای موکب هستند و برای امام حسین(ع) خرج می‌ کنند، چراکه حضرت سیدالشهدا(ع) متعلق به انسانیت است هرچند برخی افراد مغرضانه یا جاهلانه در اربعین به مقدسات مذاهب دیگر توهین می‌ کنند ومی خواهند این حرکت جهانی را خدشه دار کنند.

آیت الله حسینی اهل بیت(ع) را محور اشتراک و وحدت فرق و مذاهب دانست و گفت: دست هایی است که با سوء نیت به دنبال این مسائل هستند و افرادی نیز از روی عوام گری و غفلت به دنبال آنها می‌ افتند؛ شما ببینید روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع موکب داران اربعین صحبت کردند که بسیاری از آنها اهل سنت هستند، بنابراین چرا با جهل و غفلت خودمان این امکان بزرگ وحدت را به مایه کثرت تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: قضیه اربعین خاری در چشم آمریکا و صهیونیست ها و بدخواهان اسلام و ایران است، بنابراین باید بهترین بهره برداری را از اربعین داشته باشیم و هریک از ما باید قطره ای باشیم که در این موج خروشان قرار می‌ گیریم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به لزوم رفاقت و دوستی بین ایران و عراق در قضیه اربعین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند: بین ملت ایران و عراق نیز عشق و علاقه زیادی وجود دارد و دشمنان تلاش زیادی بین تفرقه بین دو ملت کرده اند و به لطف خداوند نتوانسته اند و از این به بعد هم نمی توانند چون مایه اتحاد دو ملت عشق به خدا و امام حسین(ع) است.

وی اربعین را معجزه قرن دانست و تأکید کرد: در چند سال اخیر این حرکت رشد و گسترش زیادی پیدا کرده که به فرموده رهبر معظم انقلاب زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است./1330/ج

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات