۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۰۹۶۳
با حضور عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛

فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی استان سمنان احکام خود را دریافت کردند

فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی استان سمنان احکام خود را دریافت کردند
ائمه جمعه استان سمنان احکام خود به عنوان رؤسای قرارگاه‌های فرهنگی ۱۸ گانه این استان را با امضای نماینده ولی فقیه از دست عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دریافت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون همیشه با نگاهی تیزبینانه و موشکافانه و تدبیری پیامبر گونه، با بینشی عمیق نسبت به تحرکات هدفمند و شیطانی دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی و لزوم مقابله با هجمه‌های اعتقادی در قالب فعالیت‌های منسجم و برنامه محور در نشست ۱۴ دیماه ۹۴ خود با ائمه جمعه، به یکی از مهمترین کارکرد‌های نهاد مقدس نماز جمعه پرداخت و افق جدیدی را در این زمینه گشود.

رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار فرمودند: نماز جمعه یک قرارگاه است؛ قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق. از تعبیر قرارگاه نباید ما وحشت بکنیم، چون قرارگاه جزو تعبیرات و اصطلاحات مربوط به جنگ و مبارزه و این چیز‌ها است. خب، این جنگ وجود دارد، بر ما تحمیل شده - ما درحال جنگیم، منتها جنگ نظامی نیست؛ جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی و ایمانی است، جنگ سیاسی است- همچنان‌که در دفاع مقدّس هشت سال بر ما جنگ را تحمیل کردند.

حضرت امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه دشمن در این جنگ اعتقادی به ایمان، بصیرت، تقوی و اخلاق مردم ما با ویروس‌های خطرناک معنوی حمله ور شده، تصریح کرد: خب، ما چه کار کنیم؟ باید دفاع کنیم. این، قرارگاه لازم دارد، مثل قرارگاه‌های میدان جنگ؛ نماز جمعه یکی از مهم‌ترینِ این قرارگاه‌ها است؛ قرارگاه ایمان است، قرارگاه تقوا است. با این چشم به نماز جمعه نگاه کنیم. شما هم فرمانده قرارگاهید؛ قرارگاه‌های میدان جنگ هرکدام فرماندهی دارند؛ فرمانده قرارگاه امامت جمعه، شخص امام جمعه است.

در جریان نشست ائمه جمعه استان سمنان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین غفوری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشورو آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، ائمه جمعه شهر‌های مختلف استان سمنان احکام مسئولیت خود به عنوان رؤسای قرارگاه‌های فرهنگی ۱۸ گانه این استان را با امضای نماینده ولی فقیه از دست عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دریافت کردند.

در متن این احکام آمده است: "بسم الله الرحمن الرحیم"، با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت جایگاه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، جنابعالی را به موجب این حکم به سمت رئیس قرارگاه فرهنگی (آن بخش، شهر و یا شهرستان) منصوب می‌نمایم.

نظر به تعهد، تاثیرگذاری، روحیه جهادی و تجارب ارزشمندتان، انتظار می‌رود تا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تقویت فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در تجمیع ظرفیت نهادها، تشکل‌ها و هیئت اندیشه ورز فرهنگی و انسجام هرچه بیشتر نیرو‌های مومن انقلابی بالاخص جوانان مجاهدت نمایید.

پیگیری مطالبات، ولی امر زمان به جهت گفتمان سازی و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب و وحدت و هم افزایی جریانات موثر انقلابی در ساحت فرهنگی و ارتباط و حمایت شورای راهبردی قرارگاه‌های فرهنگی استان، مورد تقاضای اینجانب است.

توفیق و سربلندی روزافزون حضرت، ولی عصر (عج) و رهنمود‌های حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند متعال خواستارم. سید محمد شاهچراغی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات