۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۲۰۹۷۵
حجت الاسلام رامشک:

توأم سازی علم و تقوا از الزامات طلبگی است

توأم سازی علم و تقوا از الزامات طلبگی است
مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) بابیان اینکه عالم نمایان و طلاب بیسواد در محضر خداوند و در میان مردم جایگاهی ندارند، گفت: توأم سازی علم و تقوا از الزامات طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) صبح امروز در جلسه اخلاق هفتگی این مدرسه در جمع طلاب با اشاره به اهمیت مسأله کسب علم گفت: امروز رسالت تبلیغ، تبیین و تفسیر مبانی دینی که از وظایف انبیا و اولیای الهی بوده است، روی دوش طلاب قرار دارد.

وی افزود: خداوند با بعثت انبیا و اوصیای خود در حقیقت بر بشریت منت گذاشت، زیرا مردم به وسیله اولیای الهی هدایت می شوند و از جهالت دوری می گزینند.

حجت الاسلام رامشک با اشاره اینکه طلبگی باید توأم با توکل بر خداوند باشد، خاطرنشان کرد: امروز دنیا از عالمان دینی هراس دارند، زیرا اسباب بیداری بشریت را فراهم می کنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: درست است که طلبگی با یک سری محرومیت ها و محدودیت ها همراه است، اما باید دانست که طلبه تراز کسی است که همه سختی ها را برای رضای خداوند تحمل کند؛ تحمل سختی ها مرتبه انسان را نزد پروردگار بالا می برد.

وی با اشاره به جایگاه والای نشر و ترویج علوم و مبانی دینی ادامه داد: اگر انسان حقیقت نورانی علم آموزی را می دانستند، با همه وجود به دنبال طلب علم می رفتند.

حجت الاسلام رامشک یکی از آفات مسیر طلبگی را عدم شناخت طلاب نسبت به حقیقت طلبگی دانست و تأکید کرد: امروز طلاب باید طلبگی خود را توفیقی از جانب پروردگار و عنایتی از سوی امام زمان(عج) دانسته و نسبت به جایگاه والای خود آگاه باشند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) بیان کرد: اگر گوهر وجود خود را به مبانی دینی و معارف اسلام مزین کنیم، بدون شک به مقام «قد افلح من زکیها» خواهیم رسید، اما اگر این گوهر را به وسیله گناهان از وجود خود دفع کنیم، در دنیا و آخرت متضرر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان از عالمان حقیقی دین هراس دارند، یادآور شد: روشنگری، تنویر و هدایت افکار بشریت از رسالت های علما است.

حجت الاسلام رامشک با اشاره به اینکه علما در هر عصری به روشنگری می پرداخته و می پردازند، تأکید کرد: عالم نمایان و طلاب بی سواد در پیشگاه خداوند و در میان مردم جایگاهی ندارند.

وی افزود: اگر شهید مطهری ها نبودند، شبهه ها در اذهان مردم رسوخ می کرد و منحرف می شدند، از این رو دشمنان همواره از جانب علمای دین احساس خطر می کنند.

حجت الاسلام رامشک با بیان اینکه بدون شک علمای دین اجازه نخواهند داد دشمن به اهداف پلید خود دست پیدا کند، گفت: امروز مردم دنیا دنبال حقیقت بوده و تشنه معارف الهی هستند، بنابراین باید بدانیم که به گونه ای درس بخوانیم تا بتوانیم در همه جهان پاسخگوی نیاز بشریت باشیم.

وی با اشاره به اینکه توأم سازی علم و تقوا از الزامات طلبگی است، بیان کرد: باید مراقب باشیم که با اعمال و رفتار خود آبروی کسوت مقدس روحانیت را به خطر نیندازیم./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات